سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست رهبر اسلام گرا در مصر براي محاکمه البرادعي

مشاور رسانه اي حزب سازندگي و توسعه وابسته به جماعت اسلامي مصر در واکنش به سخنان محمد البرادعي مديرکل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با فايننشال تايمز خواستار محاکمه اين سياستمدار به اتهام ترويج خشونت در مصر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه خبري البشير، خالد شريف در اين گفتگو درباره سخنان البرادعي مبني بر اينکه  اگر محمد مرسي از تصميمش در صدور بيانيه قانون اساسي عقب نشيني نکند ممکن است مخالفان به خشونت پناه ببرند، گفت:‌ اين سخنان بيانگر چهره واقعي البرادعي است او سعي دارد چهره واقعي اش را در پشت شعارهايي مبني بر تلاش براي استقرار دموکراسي در مصر مخفي کند.
وي البرادعي را به کمک گرفتن از کشورهاي بيگانه متهم کرد و به همين دليل او را تروريستي بزرگ خواند و گفت:‌ او پيش از اين نيز نيروهاي مسلح را به کودتا عليه قدرت تشويق کرده و خواستار مداخله خارجي در امور داخلي مصر شده بود.
وي سخنان البرادعي در گفتگو با فايننشال تايمز را مصداق بارز تشويق جوانان به خشونت دانست و افزود:‌ اين سخنان با ابتدايي ترين مفاهيم دموکراسي همخواني ندارد ضمن اينکه با هنجارهاي مدني که البرادعي مدعي آن است فاصله بسيار دارد.
خالد شريف خواستار محاکمه البرادعي شد و گفت:‌ اين شخص بايد به عنوان تحريک گر بر اي آغاز جنگ داخلي در مصر محاکمه شود  به ويژه اينکه اطلاعات موجود نشان مي دهد او با اراذل و اوباشي که  در فعاليت هايي چون به آتش کشيده شدن مراکز عمومي در خيابان محمد محمود قاهره و اطراف سفارت آمريکا و همچنين سوزاندن دفتر شبکه الجزيره در ميدان تحرير دست داشته اند ارتباط دارد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، البرادعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.