سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صمد زاده: علیپور چه کاره است که بر سر بازیکن ملی بزند؟

سرپرست تیم بسکتبال مهرام از پی گیری شدید محرومیت صمد نیکخواه از بازی بعدی خبر داد و در واکنش به صحبت های ناظر بازی با همیاری گفت: مگر فدراسیون قانون ندارد؟ از نوع صحبت های علیپور متاسفم.

حمید رضا صمد زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد محرومیت صمد نیکخواه بهرامی با خطاتی تکنیکان در بازی مقابل همیاری توضیح داد: ناظر یک مسابقه حق هیچ اظهار نظری در بازی ندارد و تنها وظیفه وی گزارش دادن چیزهایی است که در زمین می بیند کجای دنیا ناظر یک مسابقه با داوران صحبت کرده و در کار داوری اعمال نظر می کند؟

وی شرایط بازی را زمان خطای تکنیکان صمد تشریح کرد: صمد تنها زمان بیرون آمدن از زمین گفت خدا یاشکر، خدا این داوران را زیاد کند حالا در این میان یا داور این حرفها را شنیده و توهین بوده یا شخص داور حق دارد که در مورد آن صحنه برخورد داشته باشد اما ناظر مسابقه حق اطلاع دادن به داور برای اعلام خطای تکنیکال را ندارد وظیفه ناظر تنها نظارت بر مسابقه است و حق برخورد و توهین به بازیکنان را ندارد.

** بزرگتر به کوچکتر حمله می کند دیگر چه انتظاری دارد؟

صمد زاده تاکید کرد: در هیچ جای دیگر خارج از ایران چنین شرایطی وجود ندارد که درمیان وقت استراحت به بازیکنان تکنیکان بدهند حمزه علیپور سابقه داوری خوبی داشته اما متاسفانه رفتارش بازیما را به جنجال کشاند وقتی بزرگتر به کوچکتر حمله می کند دیگر چه توقعی از کوچکتر داریم؟

** با کوهیان هم برخورد بدی شد

صمد زاده اشاره کرد: شنیده ایم ه در بازی زنجان و فولاد ماهان هم همین داور برخورد بدی با کوهیان سرمربی همیاری داشت و قرار داد میلیونی وی را در جریان اخراج پیش کشیده اصلاً مبلغ قرارداد یک مربی با بازیکن چه ربطی به سایرین دارد؟ ناظر مسابقه حق صحبت و بی احترامی به مربی و بازیکنان را ندارد ما هم شدیداً از این جریان به شخص مشحون رئیس فدراسیون شکایت کردینم تا با دنبال کردن موضوع هیچ ناظری جرأت چنین برخوردی را پیدا نکند.

**تا کجا گذشت کنیم

سرمربی مهرام گفت: دو تیم بسکتبال پینگ پنگ و تنیس که بازی نمی کنند هرچه هست در جریان بازی اتفاق می افتد و درست نیست کسانی باعث تشنج شوند از آنجایی که احترام به فدراسیون در دستور کار ما قرار داشت تا به حال از هر ماجرایی گذشت کرده این اما دیگر تاکجا گذشت کنیم؟

وی اضافه کرد: باشگاه مهرام به هیچ عنوان از موضوع محرومیت صمد گذشت نخواهد کرد و دنبال حق قانونی خود خواهیم بود متأسفانه در جایی خواندم که حمزه علیپور گفته ما بر سر صمد زدین تا دیگر صحبت نکرد از وی می پرسم: شما چه کاره اید که بر سر بازیکن ملی بزنید؟ مگر بسکتبال مملکت مدیریت ندارد؟

ناظر بازی حق این کار را ندارد از این نوع صحبت های حمزه علیپور متأسفم.

**چرا عقاید شخصی و عقده ها را سر بازیکنان خالی کنیم؟

صمدزاده ادامه داد: مگر فدراسیون در چینش ناظر و داور درایت به خرج دهد و البته با درایتی که از نوربخش و مشحون سراغ داریم مطمئنم برای جلوگیری از حاشیه های بسکتبال با چنین مواردی برخورد می کنند احترام علیپور واجب اما جایگاه وی مشخص است چرا باید عقاید شخصی و عقده های خود را بر سرمربی و بازیکن خالی کنیم؟

سرپرست مهرام حرفهایش را این گونه جمع بندی کرد: از نظر باشگاه مهرام این تکنیکال به هیچ وجه قانونی نیست چون ابتدا توسط ناظر اعمال نظر داده شده و دوم در میان وقت استراحت و خارج از جریان بازی اعمال شده است./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.