سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشورهايی که به تازگي انقلاب کرده‌اند به ایجاد بسیج احتیاج مبرم دارند/ اختصاص ردیف مستقل بودجه براي بسیج

رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی، بسیج را نسخه‌ای برای رسیدن به پیروزی در عرصه مقابله با قدرت‌های شیطانی برشمرد و گفت: مقاومت غزه، فلسطین، لبنان و ملت سوریه در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برگرفته از الگوی بسیج است.

سردار محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بسيج به عظمتی رسیده که می‌تواند خدمات ارزنده‌ای به ملت،‌ انقلاب و نظام ارائه کند، اظهار داشت: بسیج اکنون در عرصه‌های مختلف، فعالیت و برنامه دارد؛ به طوری که امروز شاهد نتایج دستاوردهایی که بنیانگذار کبیر انقلاب پایه‌گذار آن بوده‌اند، هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، بسیج در جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای شکل‌گیری بسیج در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنان رخ داده دانست و افزود: کشورهای تازه انقلاب کرده، احتیاج مبرمی به ایجاد نهادی مانند بسیج دارند تا مردم را با روحیه‌اي جهادی وارد صحنه کند.

وی بسیج را نسخه‌ای برای رسیدن به پیروزی در عرصه مقابله با قدرت‌های شیطانی برشمرد و تصريح کرد: مقاومت غزه، فلسطین، لبنان و ملت سوریه در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برگرفته از الگوی بسیج است.

جوکار تاکید کرد: بسیج با استفاده از پتانسیل عظیمی که امروز در اختیار دارد در عرصه‌هایی مانند علم و فرهنگ ورود موفقی داشته و توانسته با سازماندهی بخش عظیمی از نخبگان، در راستای تولید علم حرکت کند و بخش عمده‌ای از موفقیت‌های علمی کشور امروز مرهون تلاش‌های بسیجیان است.

رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های گسترده بسیج در عرصه فرهنگي تصریح کرد: در حوزه جنگ نرم، اقدامات اساسی بسیج می‌تواند برای سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور الگو قرار گیرد، زیرا بسیج با بکارگیری توانمندی‌های مردمی به بهتیرین نحو توانسته به این موفقیت‌ها دست یابد.

وي با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه‌های سازندگی و خدمت‌رسانی نیز درخشش شایان ذکری داشته ادامه داد: در فعالیت‌های عمرانی‌، پزشکی و فرهنگی در سراسر کشور بویژه مناطق محروم، بسیج نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده و با کمترین امکانات بالاترین خدمات را ارائه کرده است.

جوکار با اشاره به رشد تخصصی اقشار مختلف بسیج اظهار داشت: امروز همه دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان،‌ اساتید، مهندسین، پزشکان و سایر اقشار بسیجی قادرند در حوزه کاری خود، نیازهای تخصصی کشور را برآورده کرده و در هر عرصه‌ای که وارد می‌شوند با نگاه تخصصی، پیروز میدان باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، بسیج را بهترین بستر برای اجرای صحیح الگوی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: اگر روحیه و تفکر بسیجی به میدان اقتصاد مقاومتی وارد شود با تکیه بر دریای مواج انرژی مردمی، قطعا می‌تواند بر مشکلات پیش رو فائق آید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مجلس شورای اسلامی با توجه به گستردگی بسیج در آحاد جامعه، طرحی برای تشکیل کمیته بسیج در کمیسیون امنیت ملی مجلس با اکثریت آراء تصویب رسید که نوید آن در هفته بسیج به بسیجیان عزیز کشور داده شد و امیدواریم در این کمیته با بهره‌گیری از نقطه‌نظر کارشناسی نمایندگان و تعامل با اقشار و معاونت‌های بسیج،‌ نیازهاي بسیجیان را مرتفع کرده و قانون جامع بسیج را برای هر یک از اقشار بسیج به تدوین برسانیم.

جوکار تقویت زیرساخت‌های بسیج را از دیگر اهداف تشکیل کمیته بسیج در مجلس شورای اسلامی برشمرد و تصريح کرد: تعریف ردیف مستقل بودجه بسیج و ایجاد پشتوانه محکم اعتباری از مهمترین افق‌های پیش رو در کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، انقلاب ، قانون ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.