سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شماري از نمايندگاه کنست به حزب ليوني پيوستند

هفت نماینده کنست رژیم صهیونیستی به حزب جدید تزیپی لیونی نخست وزیر سابق این رژیم پیوستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کمیسیون کنست جدا شدن این هفت نماینده از حزب کادیما به منظور پیوستن به حزب جدید لیونی را تایید کرد. مسئولان حزب کادیما این اقدام را غیراخلاقی توصیف کردند. 
لیونی تلاش می کند خود را جایگزین دولت بنیامین نتانیاهو معرفی کند، اما ناظران سیاسی بر اساس نظرسنجی ها موفقیت وی را بعید می دانند. 
رونیت تیروش نماینده حزب کادیما گفت: این اقدام نشان از پایبند نبودن به ارزشها و اصول است. لیونی این افراد را به علت توافق نظر ایدئولوژیک به عضویت حزب خود درنیاورد، بلکه فقط می خواهد از کمک مالی آنها استفاده کند.
یک نماینده دیگر هم تصریح کرد:هر بار حزب تزئینی جدیدی اضافه می شود. یک نفر می خواهد حکومت را با فیس بوک اداره کند و دیگری که حتی یک کودکستان را اداره نکرده است می خواهد مدیریت کشور را در دست بگیرد.
حاییم شیبی کارشناس مسایل حزبی اسرائیل گفت:لیونی نمی تواند جایگزین نتانیاهو باشد. زیرا جبهه راستگراها هفتاد کرسی کنست را در اختیار دارند و همه احزاب دیگر در کنار هم فقط پنجاه کرسی دارند. به همین علت لیونی نمی تواند کودتایی در برابر نتانیاهو به وجود آورد.
احزاب میانه روی اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو به علت شکست دیپلماتیک در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل و افزایش انزوای این رژیم در پی اعلام احداث واحدهای جدید مسکونی در شهرک ها در کرانه باختری انتقاد می کنند. 
برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، کنست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.