سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگ های شفابخش، شفایی نمی دهند

هیچ ارتباطی بین استفاده از سنگ های مختلف با درمان بیماری های جسمی یا روانی وجود ندارد.

دکتر فربد فدایی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آنچه در روایات مذهبی در خصوص خواص برخی از سنگها آمده، طبعا مورد تایید است اما در عین حال اگر افراد به وجود ارتباطی بین سنگهای مختلف و شفای بیماریها معتقد باشند امکان دارد که از طریق تلقین آثاری را نیز در این زمینه احساس کنند.

وی در خصوص اعتقاد به تاثیر سنگها در شفای بیماری های روانی و جسمی گفت: با تلقین پذیری و زود باوری از نظر روانتنی موجب می شود که گاهی تغییراتی مثبت یا منفی در افراد احساس شود که البته اینگونه تغییرات فقط برای کوتاه مدت ادامه دارد و حداکثر پس از چند ساعت یا چند روز برطرف می شود.

این روانپزشک تاکید کرد: موج جدیدی که امروزه برای تبلیغ ارتباط بین استفاده از سنگ ها شفا بخش با درمان بیماریها بوجود آمده، تنها جنبه سودجویانه و تبلیغاتی دارند و از نظر علم پزشکی مورد تایید نیستند.

وی با اشاره به تنوع رنگ ها در سنگ های مختلف نیز اظهار داشت: البته در مورد تاثیرات رنگها به وضعیت فیزیولوژیک و روانشناختی بشریت، پژوهشهایی به عمل آمده و نیز آثاری در این خصوص دیده شده اما این امر محتاج به استفاده بسیار گسترده تر از یک رنگ خاص در محیط زندگی انسان است.

دکتر فدایی خاطر نشان کرد: با چند دقیقه نگاه کردن به یک تکه سنگ هیچ تاثیر درمانی در حالات روحی روانی و فیزیولوژیکی افراد به وجود نمی آید و تنوع رنگها در سنگ های مختلف با طراحی ها و اندازه های متنوع فقط جنبه بازارگرمی برای سودجویان این موضوع را دارد و آثار رنگها زمانی در افراد اثر گذار است که فرد ساعتهای طولانی در محیطی حاضر باشد که از رنگ مورد نظر احاطه شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.