سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسيس اولين انجمن مجموعه داران ايران

اولين انجمن مجموعه داران ايران در تهران، اصفهان و يزد تاسيس شد.

احمد ايليات كاشاني، مجموعه دار و عضو هيات موسس انجمن مجموعه داران كشور در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: ضرورت تشكيل انجمن مجموعه داران از سالها قبل وجود داشته در حقيقت با توجه به اينكه بسياري از مجموعه داران در ايران به صورت پراكنده فعاليت مي كنند تلاش كرديم تا بستري براي گردهمايي بيشتر مجموعه داران و به عبارتي علاقه مندان به تاريخ و هنر انجمني را تاسيس كنيم.
وي خاطرنشان كرد: انجمن مجموعه داران پس از بررسي ها و برنامه ريزي هايي فراواني تاسيس شد.
وي درباره اهداف تاسيس اين انجمن گفت: يكي از بهترين اهداف اين انجمن شناسايي مجموعه داران سراسر كشور و نيز ساماندهي فعاليت آنها است.
ايليات كاشاني اظهار داشت: در كنار انجمن مجموعه داران تهران انجمني با عنوان انجمن مجموعه داران يزد و اصفهان نيز تاسيس شده است.
وي گفت: تاسيسي انجمن مجموعه داران در استان هاي مختلف مي تواند در تمركز داشتن مجموعه داران و ايجاد فضاي مشاركتي بين آن ها نقش تعيين كننده اي داشته باشد.
اين مجموعه دار كه بيش از چهل سال است به جمع آوري عكس ها، نگاتيوهاي قديمي مي پردازد گفت: با تاسيس انجمن مجموعه داران مي توان آمار صحيحي از تعداد مجموعه داران در كشور و نيز آنچه كه به لحاظ علاقمندي خود جمع‌آوري و نگهداري مي كنند هم بدست آوريم./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.