سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌هاي چهارشنبه

چپ هاي آمريكايي حالا كجا ايستاده اند؟/برگزاری عروسی فرزند دربار آل سعود در روز عاشورا!

قرض 100 ميلياردي وزارتخانه به يک شرکت مشهور دولتي،پيشنهاد دولت براي ايجاد جزاير ۳ گانه انرژي،اي جهان افروز... اي جهان انديش اي مهندس!،روزعاشوراي حسيني آل سعود عروسي فرزند خود را جشن گرفت،خطري که از بيخ گوش يک مقام عالي اجرايي گذشت از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هسنتد.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.

*کیهان:
 
اي جهان افروز... اي جهان انديش اي مهندس!
 
نامزد رد صلاحيت شده انتخابات مجلس نهم درباره حكم جديد اسفنديار رحيم مشايي گفت: رئيس جمهور مشعل جهان افروزي را به مهندس مشايي سپرده است!بهمن شريف زاده از حاميان خاص مشايي است كه چند ماه پيش در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق به ستايش هاي غلوآميز از وي پرداخت. وي در جريان انتخابات مجلس نهم(اسفند سال گذشته) رد صلاحيت شد اما با اين حال سخنگوي ائتلافي موسوم به «جبهه توحيد و عدالت» بود. شماري از نامزدها كه اسامي شان در اين فهرست درج شده بود، همراهي خود با گروه ياد شده را تكذيب كردند.

وي در مصاحبه با شبكه ايران (سايت روزنامه ايران) گفته است: انتصاب مهندس مشايي در جايگاهي مثل دبيرخانه جنبش عدم تعهد، حكايت از ژرف نگري دارد. مهندس مشايي از نادر شخصيت هايي است كه انديشه هاي فرهنگي، اجتماعي، و سياسي در مقياس جهاني دارد. او مدت هاست كه ساحت تفكر خويش را وسعت جهاني بخشيده و جهاني انديشيدن را تمرين كرده است.


وي همچنين مي گويد: بنده اين انتصاب را مانند دادن مشعل المپيك از دونده اي به دونده بعدي مي دانم! دكتر مشعل جهان افروزي را به دونده تازه نفسي همچون مهندس سپرد تا با الطاف خداوند، جنبش عدم تعهد را براي روشنايي جهان شعله ور سازد و صد البته كه بهترين انتخاب بود.

شريف زاده در ادامه گفته است: جهاني شدن در انديشه مهندس مشايي تصويري از مقدمه جهان تابناكي است كه انسان كامل، مديريت محسوس آن را برعهده دارد. اگرچه از نگاه او، مديريت نامحسوس ولي خداست كه جهان را به سوي همين يكپارچگي پيش مي برد؛ چنان كه در روايات از آن به روشنايي از پشت ابر تعبير شده است. نايبان ولي عصر(عج) كارگزاران صديق حضرتند كه مردمان را در اين مسير، راهبري و ارشاد مي كنند. جناب مشايي زندگي در سايه ولايت فقيه را تمريني براي زندگي در دوره ولي و حجت خدا مي داند؛ بنابراين انديشه هاي جهاني مهندس مشايي، جهاني شدن به معناي پاك الهي- انساني را نويد مي دهد.

وي توضيح نمي دهد كه اولا باور به مهدويت و ولايت فقيه چگونه با دوستي مردم اسرائيل (اشغالگران سرزمين فلسطين) يا ادعاي پايان عصر اسلام قابل جمع است؟! و اگر زيستن در سايه ولايت فقيه تمرين براي زندگي در دوره حجت خداست- كه قطعا چنين است- دور زدن مصلحت مورد اشاره رهبري در ماجراي تصدي معاون اولي رئيس جمهور چه مي شود؟! آيا قرار بود نام موقعيت شغلي آقاي مشايي عوض اما اصل موقعيت- با اختيارات بيشتر- برقرار بماند؟! همچنين محل سؤال است كه چگونه مي توان مشعل جهان افروزي را در جنبش عدم تعهد سر دست گرفت حال آن كه تكليف مشعل دار با آمريكا و رژيم صهيونيستي (نقاط اصلي تقابل جنبش) مشخص نيست؟

يادآور مي شود شريف زاده در مصاحبه ديگري ادعاي مشايي مبني بر اينكه «دوره اسلامگرايي به پايان رسيده همان طور كه اسب هست اما دوره اسب سواري به پايان رسيده!» را اين گونه توجيه كرد: اسلام گرايي در ادبيات سياسي بين الملل براي توصيف القاعده و طالبان به كار مي رود و كد اختصاصي آنهاست[!] تداعي كننده آنهاست.»

وي در پاسخ اين سؤال كه «آيا لفظي به جز پايان اسلامگرايي نمي شد، برايش پيدا كرد؟» اسلامگرايي را معادل بنيادگرايي قلمداد كرد و گفت: شايد بشود واژه بهتري پيدا كرد. اما بايد توجه داشت كه يك سري واژگان معناي تثبيت شده اي در ذهن مردم جهان دارد. مثل بنيادگرايي. ما نبايد از واژگان سياسي جهان تخطي كنيم و براي خودمان يك كتابچه اصطلاحات ديگر بسازيم. خب چه نيازي هست؟
درباره اين اظهارات شايسته يادآوري است كه:

1- از منظر ديني- و حتي عقلي و منطقي- هر سخن نويي مشروع و مقبول نيست و به عنوان مثال برخي حرف هاي ظاهراً نو، از منظر ديني «بدعت» محسوب مي شود و به تعبير حضرت امير(ع) مصداق دزدي و راهزني است.

2- ادعاي اينكه دوره اسلامگرايي به پايان رسيده اتفاقاً نه تنها حرف نو و برخاسته از افق بلند فكري(!) نيست بلكه بازتوليد حرف كهنه ماركسيست هايي است كه قريب يكصد سال چنين ادعايي را مطرح كردند و به موزه تاريخ رفتند و قبل و بعد از آنها نيز صدها سال است كه روشنفكران غرب جديد ادعا مي كنند دوره دين سپري شده است. بنابراين سخنان امثال مشايي مطلقاً تازگي ندارد و آنچه تعجب برانگيز است، حضور وي در دولت اسلامي است.

3- آيا صرف اينكه غرب مي كوشد اسلام و اسلام گرايي را منفي و خشن و طالباني معرفي كند، مي تواند مجوزي باشد كه ما نام اسلامگرا را از روي خود برداريم؟ آن وقت تكليف عباراتي نظير «اسلام» و «مسلمان» هم كه از سوي شبكه تبليغاتي غرب مورد هجمه قرار دارند چه مي شود؟ آيا اينها را هم بايد انكار كنيم؟ يا مثلاً درباره اتهاماتي كه غربي ها به پيامبر اعظم(ص) و اولياي دين عليهم السلام وارد مي كنند، ما بايد نام اين بزرگان را هم نبريم، چون ممكن است ما را به القاعده بچسبانند؟!

4- اما مشكل آقاي مشايي اين نيست كه احياناً از عنوان اسلامگرايي برداشت طالبان و القاعده هم ممكن است بشود. او به صراحت مي گويد دوره اسلامگرايي گذشته همان طور كه دوره اسب سواري گذشته و دوره هواپيما شده است. از اين عبارت نخ نما، مشخصاً تخطئه اسلام و القاي تاريخ گذشتگي و عقب ماندگي اسلام برمي آيد و سخن اين است كه گوينده اين مطلب با اين وصف چه تفاوتي با امثال كسروي و تقي زاده و سروش يا ادبيات ماركس و ديگران دارد جز آن كه او صرفاً نشخوار كننده دست چندم همان ادبيات است؟!

5- اين تعبير كه «ما نبايد از واژگان سياسي جهان تخطي كنيم» و «يك سري واژگان معناي تثبيت شده اي در ذهن مردم جهان دارد» يعني چه؟! يعني اگر پروپاگانداي غرب سعي كرد جا بيندازد مسلمان يعني تروريست يا اسلام يعني تروريسم و ايران يعني ترور، ما بايد اسلام و مسلماني و ايران را انكار كنيم؟! اگر چنين است كه آقاي شريف زاده چه اصراري دارد لباس روحانيت اسلامي را به تن داشته باشد يا تيم آقاي مشايي از انسان كامل در جهان سخن بگويند؟!


شبكه شكارچي دختران مردم چگونه مي تواند شعار انسانيت بدهد؟!
 
مدير و مجري شبكه ماهواره اي ضدانقلاب موسوم به كانال يك علت عدم همكاري با شبكه بي بي سي و صداي آمريكا را بازگو كرد.
شهرام همايون در وبلاگ خود نوشت: بارها از من پرسيده شده چرا براي رساندن پيامهاي خود از رسانه هايي مانند بي بي سي فارسي استفاده نمي كنم؟ آيا تابه حال پيشنهادي از طرف اين رسانه ها نشده يا اينكه خود من مايل به حضور در اين رسانه ها نيستم؟وي مي افزايد: در طول سال هاي سال كار در عرصه سياست از شبكه ها و گروه هاي مختلف درخواست همكاري داشتم كه بي بي سي و صداي آمريكا و امثال آن كمترينش بوده اند. اما به دليل مختلف قبول نكردم.

همايون تاكيد كرد: مي توانم به جرات بگويم در طول تاريخ فعاليت رسانه اي كه داشتم هيچ نقطه سياهي (از مسائل مالي گرفته تا مشكلات اخلاقي و جنسي) در كارنامه من و شبكه ام وجود ندارد. درحالي كه پرونده بي بي سي فارسي و صداي آمريكا براي همگان مشخص است. شبكه اي كه در آن دختران ايراني طعمه هوسراني صادق صبا مي شوند آيا جايگاهي براي سردادن آزادي انسانهاست؟


 وي مي پرسد: آيا يك ايراني وطن پرست مي تواند بپذيرد در شبكه اي كار كند كه دختر پاك ايراني «الهام-س» را كه مورد تجاوز قرار گرفته، طرد و به مجري تجاوزگر «م-ف» پست بالاتر مي دهند؟

شهرام همايون معتقد است به نظر من كساني كه به اين شبكه نگاه مي كنند در خيانت هاي اين شبكه سهيم اند. بايد بگويم از اينكه بعضي از دوستان خوبم مانند علي رضا نوري زاده و مسعود بهنود به اين شبكه مي روند واقعا متاسفم. و فكر مي كنم آنها نيز بايد در انتخابشان تجديدنظر كنند البته من فقط مسئول گفته ها و عملكرد خودم هستم و ديگران بايد در مورد عملكرد خود پاسخگو باشند.
 
 
تملق گويي زينت كابينه اصلاحات براي رژيم سعودي

زينت كابينه اصلاحات با انتشار مقاله اي از رژيم سعودي به بهانه راه اندازي مركز گفت و گوي اديان تجليل كرد. مهاجراني البته جزو 9 نفري است كه از سوي وزير سابق آموزش دولت عربستان به عنوان اعضاي هيئت تصميم گيري در مركز مذكور معرفي شده اند.

وزير ارشاد دولت خاتمي كه چند ماه پيش به همراه عليرضا نوري زاده، در نشست الجنادريه در عربستان شركت كرد، از راه اندازي مركز گفت و گوي اديان ملك عبدالله تمجيد كرده و مدعي شده كه «اين مركز مكاني براي گفت و گو بين اديان و فرهنگ ها، تقويت درك، همكاري و احترام به ارزش هايي از قبيل تنوع، عدالت و صلح است».

به گزارش العالم وي در اين مقاله كه از سوي روزنامه سعودي الشرق الاوسط منتشر شده بدون اشاره به نقش وهابيت و سعودي ها در گسترش تروريسم و جنايت نوشته و آورده است: «متاسفانه اين روزها اخبار دردناك زيادي عمدتا از منطقه خاورميانه شامل انفجارها، كشته شدن شهروندان بيگناه، آتش زدن كليساها و موارد مشابه مي شنويم و با كمال تاسف، شنيدن اكثر اين اخبار تلخ مانند اخبار هواشناسي، عادي شده است».

وي در ادامه، ضمن استناد به ادعاهاي مضحك عبدالرحمن السديس شيخ تندروي وهابي و امام جماعت مسجدالحرام صداي او را به «طنين وحي» تشبيه كرد و نوشت: «خوشبختانه گاهي صداهاي مفيد و سازنده اي در زمينه گفتگوي اديان به گوش مي رسد، مانند سخنان جناب عبدالرحمن السديس رئيس كل امور مسجدالحرام و مسجد نبوي(ص) كه به خاطر تلاوت بسيار زيباي قرآن شهرت دارد و وقتي صداي قرآن خواندنش را مي شنوم، احساس مي كنم طنين وحي به گوشم مي رسد»!

يادآور مي شود مركز سعودي مورد بحث به تازگي با حضور سعود الفيصل وزير خارجه عربستان راه اندازي شد و در تصاوير منتشره در حالي كه سعود الفيصل بر صندلي نشسته، مهاجراني در كنار به همراه عده اي ديگر سرپا ايستاده و لوحي را به دست گرفته است.


فيصل عبدالرحمن معمر وزير سابق آموزش دولت عربستان به عنوان دبير اين مركز، عطاءالله مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيئت 9نفره تعيين كرده است! اما در پي انتشار اين خبر، مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش كه امامت و رياست آن را حجت الاسلام والمسلمين محمود منتظري برعهده دارد، به اين اقدام مركز ملك عبدالله اعتراض كرد. امام و رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين صريحا تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.
 
چپ هاي آمريكايي حالا كجا ايستاده اند؟

هاشمي رفسنجاني مي گويد اكنون سخنان افراطيون چپ از حلقوم افراطيون راست شنيده مي شود.وي در ديدار با دست اندركاران سايت هاي زنجيره اي بازتاب (آينده سابق) ضمن انتقاد از آفت تندروي و تفكرات افراطي در دوره هاي مختلف گفته است: قبل از انقلاب ادبيات و تفكرات ماركسيستي، كمونيستي، منافقين و توده اي ها و فدائيان خلق در ادبيات انقلابي ها رسوخ كرده بود و پس از انقلاب نيز افراطيون چپ و راست حتي در دوران دفاع مقدس و عمدتا با نيت خير در مسير پيشرفت انقلاب و امور كشور، مانع ايجاد كرده و مي كنند كه البته در مقاطعي اين تفكر جا عوض كرده و اكنون سخنان افراطيون چپ از حلقوم افراطيون راست شنيده مي شود.


هاشمي افزود: مديريت دوران دفاع مقدس، پيروزي هاي كسب شده و به ويژه ختم جنگ، خود حركتي ضدافراطي بود، حتي برخي از مغرضان و طرفداران تفكرات افراطي، در زمان حمله صدام به كويت و حمايت آمريكا از كويت اصرار داشتند در كنار صدام وارد جنگ شويم.

شايان ذكر است كه افراطيون چپ به تدريج طي دو دهه اخير در زمره حاميان -استراتژيك يا تاكتيكي- آقاي هاشمي درآمده و مشخصا در فتنه و آشوب چند سال پيش دقيقا در همان موضعي ايستاده بودند كه آقاي هاشمي ايستاد.


همچنين افراطيون حامي طالبان و صدام در حملات آمريكا به عراق و افغانستان، طي سالهاي اخير به ورطه تفريط غلطيده و طرفدار تسليم و سركشيدن جام زهر در مقابل اين رژيم استكباري شدند و سرانجام نيز به پياده نظام سرويس هاي جاسوسي بيگانه در عرصه آشوب افكني و ساختارشكني تبديل شدند.


نكته قابل تأمل ائتلاف ماركسيست هاي سابق و چپ هاي شبه اسلامي زير بيرق آمريكا و انگليس و در معارضه با مباني انقلاب و جمهوري اسلامي است. به عنوان مثال هم اكنون سران برخي گروه هاي ماركسيستي (فدائيان خلق و حزب توده) با برخي عناصر مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و سوپرراست هاي كارگزاراني نظير مهاجراني در شهرهايي چون لندن و پاريس و بروكسل همكاري و هم پوشاني هاي مشتركي دارند و عملا تبديل به سوپرراست شده اند.


 آنان البته همچنان افراطي و راديكال محسوب مي شوند و تعجب اين است كه با مرزبندي مشخص و علني آقاي هاشمي مواجه نمي شوند. يك نمونه روشن، حضور برخي مهره هاي رسانه اي جريان مذكور در ديدار با ايشان است كه كارنامه اي انباشته از افراطي گري دارند و خط رسانه اي مشتركي را با رسانه هاي رسمي بيگانه پي مي گيرند.
  
جبهه واحد خوب است اما نه به اين نيم بندي و يكنواختي

 
وزير راه دولت خاتمي در مصاحبه با يك سايت ضد انقلاب گفت «اصلاح طلبان جبهه واحد تشكيل دهند».خرم درباره اظهارات محسن ميردامادي در زمينه ايجاد تشكيلات فراگير از سوي اصلاح طلبان گفته است: در قدم اول به نظر مي رسد اين طرح قابليت اجرا داشته باشد، اما اگر قرار به تشكيل حزب واحد اصلاح طلبان باشد، اين مسئله با موانعي مواجه است كه من پيشنهاد مي دهم به جاي آن جبهه واحد اصلاح طلبان تشكيل و جدي گرفته بشود. نه اينكه جبهه واحد اصلاح طلبان يا جبهه ائتلاف اصلاح طلبان مثلاً در نزديكي انتخابات فعال بشود، هفته اي يا دو هفته يك بار جلسه اي بگذارند و بعد از اتمام انتخابات هم تعطيل شود.

وي اضافه كرد: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اگر جلسات خود را به طور مرتب تشكيل دهد، استراتژي تدوين شده، چارچوب و مواضع روشن و ساختار مناسبي داشته باشد، مي تواند جايگزين چنين جبهه اي باشد. اما آنچه امروز هست، يك تشكيلات نيم بند است.
وي در عين حال گفته است: به نظر من حركت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در ده سال اخير، يكنواخت بوده نه پيش رونده و توسعه اي.


*خراسان:

قرض 100 ميلياردي وزارتخانه به يک شرکت مشهور دولتي

بر اساس ابلاغيه چندي پيش يک مسئول مهم اجرايي به يک وزير اقتصادي، اين وزارتخانه موظف است هزار ميليارد ريال اعتبار علي الحساب تخصيصي به آن دستگاه در سال جاري را در اختيار يکي از شرکت هاي زيان ده خود قرار دهد و شرکت مذکور نيز پايان اسفندماه امسال نسبت به بازگرداندن اين مبلغ اقدام خواهد کرد.


پيشنهاد دولت براي ايجاد جزاير ۳ گانه انرژي

يک مقام ارشد دولتي پيشنهاد داده است با توجه به کشف ميدان هاي مهم و ارزشمند هيدروکربوري در جزاير فارسي، هندورابي و فارور و ضرورت انجام اقدامات گسترده توسعه  اي، اين جزاير به عنوان "جزاير ۳ گانه انرژي" به وزارت نفت واگذار شود که اين پيشنهاد قرار است پس از بررسي کارشناسان چند وزارتخانه، در هيئت دولت بررسي شود.


*جمهوری اسلامی:

روزعاشوراي حسيني آل سعود عروسي فرزند خود را جشن گرفت

همزمان با سالروز شهادت جانسوز امام سوم شيعيان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، شيخ عبدالعزيز آل شيخ مفتي وهابي دربار آل سعود عروسي فرزند خود را در قصرالثقافه (كاخ فرهنگ) در رياض جشن گرفت. اين مراسم با حضور برخي امرا، شاهزادگان و بعضي از مسئولين دولتي برگزار شد. انعكاس وسيع خبر اين ازدواج در روزنامه‌هاي داخلي و فرامنطقه‌اي وابسته به دولت عربستان همزمان با سالروز عاشوراي حسيني اعتراض شديد شيعيان و محبان خاندان پيامبر اكرم(ص) را به دنبال داشت.
 
تخريب مسجدي دركرانه باختري توسط بولدوزرهای رژيم صهيونيستي

مسئولان فلسطيني از اقدام تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در تخريب يك مسجد در كرانه باختري خبر دادند. به گزارش شبكه المنار، نظاميان رژيم صهيونيستي در راستاي ادامه سياستهاي تجاوزكارانه و نژادپرستانه خود مسجدي را در جنوب كرانه باختري با بولدوزر تخريب كردند. "راتب الجبور" مسئول كميته مردمي مقابله با ديوار حائل و شهرك سازي در الخليل با بيان اين مطلب افزود: اين مسجد در روستاي "المفقره" در شرق يطا واقع در جنوب الخليل قرار دارد. رژيم صهيونيستي اخيراً اعلام كرده است سه هزار و 600 واحد مسكوني جديد در قدس احداث خواهد كرد.
 
احتمال تغییراستاندارارن استان‌هاي شمالی کشور

منابع خبري از تغيير قريب الوقوع استانداران استان‌هاي ساحلي خزر خبر مي‌دهند. به گزارش تابناك، خبرهاي رسيده حاكي از اين است كه جواد قناعت استاندار گلستان، علي اكبر طاهايي استاندار مازندران و كيهان هاشم نيا استاندار گيلان در دور جديد تغييرات دولت، احتمال جابجايي دارند. گيلان يكي از پرتغييرترين استانداري‌هاي كشور به شمار مي‌رود و در دولت‌هاي نهم و دهم شاهد 5 تغيير بوده است.
  
*ابتکار:

 
خطري که از بيخ گوش يک مقام عالي اجرايي گذشت

عدم هماهنگي مسئولان تشريفات با نهادهاي نظامي مستقر در منطقه ممکن بود موجب بروز فاجعه اي شود.به گزارش عصرخبر، چندي پيش چند بالگرد متعلق به يک نهاد اجرايي عالي کشور مشغول سرکشي بازديد از مناطق زلزله زده بود که يگان‌هاي حفاظت و پدافند اين بالگردها را شناسايي و کشف مي‌کنند که به دليل عدم هماهنگي، پدافند‌ها دستور آتش به اختيار را دريافت مي‌کنند که در صورت تحرک غيرعادي اقدام به سرنگوني و منهدم کردن متجاوزان به حريم کشورمان را بکنند، که در لحظه آخر به پدافندهاي مستقر در منطقه اطلاع داده مي‌شود که اين بالگردها خودي بوده و مربوط به سفر يک مقام عالي اجرايي کشور مي‌باشد.پس از اطلاع اين يگان‌ها و شناسايي بالگردها، تجهيزات از حالت آماده شليک خارج مي‌شوند.


احتمال تغيير قريب الوقوع چند استاندار

تابناک ادعاکرد:جواد قناعت استاندار گلستان، علي اکبر طاهايي استاندار مازندران و کيهان هاشم نيا استاندار گيلان در دور جديد تغييرات دولت، احتمال جابجايي دارند.گيلان يکي از پر تغييرترين استانداري‌هاي کشور به شمار مي‌رود و از ابتداي دولت نهم و دهم شاهد 5 تغيير بوده است. از ابتدا دولت نهم ودهم سردار علي عبداللهي، مهندس روح الله قهرماني چابک، سردار مهدي سعادتي و کيهان هاشم‌نيا تا کنون استاندار گيلان بوده اند.


استعفاي رسول جعفريان از رياست کتابخانه مجلس

شنيده‌ها حاکي از آن است که رسول جعفريان رئيس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي از سمت خود استعفا کرده و از روز شنبه يازدهم آذر در محل کار خود حضور نيافته است.به گزارش جام جم آنلاين وي که دانشيار گروه تاريخ دانشگاه تهران و صاحب تأليفاتي در حوزه‌هاي مختلف تاريخي است از بدو انتصاب خود به عنوان رئيس کتابخانه مجلس در شهريور 84 منشا خدمات متعددي در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي شده است.

دسترسي آسان پژوهشگران به منابع خطي و سندي کتابخانه مجلس، انتشار چند لوح فشرده از مطبوعات دوره قاجار و پهلوي اول، برگزاري چند نشست تخصصي در حيطه تاريخ مجلس از جمله اقدامات جعفريان در دوره مسئوليتش بود.از چرايي كناره گيري وي هنوز خبري منتشر نشده است.
 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.