سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد هندبال کند است/استفاده از مربی مشترک کار آسانی نیست

کارشناس هندبال گفت: هندبال کشورمان خیلی کند رو به جلو حرکت می کند باید فکری به حال آن کرد.

محمد ناصر نجف پور کارشناس هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: متاسفانه هندبال ایران رشد کمی دارد و کند رو به جلو حرکت می کند باید فکر اساسی برای آن کرد چرا که ما پتانسیل لازم را داریم و حیف است که از تیم های آسیایی عقب بیافتیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که به پیشرفت هندبال کشورمان کمک می کند استفاده از مربیان طراز اول جهان می باشد اگر در گذشته مربی آوردیم که بار فنی لازم را نداشت نباید دوباره به سراغ اینگونه مربیان رفت باید افرادی را بیاوریم که این ورزش میهن مان را به دانش روز دنیا مجهز کند و از تجربیات وی به نحو احسن استفاده شود و در این بین بهره گیری از بازیکنان نیز به رشد هندبال کمک می کند به شرطی که زمانی به ایران آمد در نیمکت ذخیره بنشیند و مربی تیم ایرانی را به وی ترجیح ندهد.

نجف پور در خصوص احتمالی رافائل در تیم ملی گفت: استفاده از یک مربی در دو تیم اصلا کار اساسی نیست و منطقی به نظر نمی آید ولی با توجه به شرایط موجود فدراسیون و مشکلات عدیده نمی توان از مربی مستقل بهره برد برای همین فعلا رافائل بهترین گزینه است و می تواند به تیم ملی کمک کند.

وی یادآور شد: با حضور این مربی اسپانیا در ثامن سبزوار، این تیم در مسابقات جام  باشگاه های آسیا جزء 4 تیم برتر شود اما این طور نشد و نماینده کشورمان پنجم شد البته نباید از کاسترلو ایراد گرفت.
چرا که وی خیلی دیر به ثامن اضافه شد و در مدت کوتاه چه کار می شود کرد اگر تیمی می خواهد با حضور مربی خارجی موفق عمل کند باید یک سال مانده به مسابقات رسمی آن را به تیم بیاورد.

نجف پور در خصوص وضعیت لیگ کشورمان گفت: لیگ هندبال در گذشته یکی از منظم ترین ها بود و بهترین لیگ را داشتیم و براساس برنامه منسجم زمانی آغاز و پایان این مسابقات معلوم بود اما متاسفانه در سالهای اخیر کنفدراسیون هندبال، آسیا طوری برنامه ریزی می کند که به ما آسیب می زند و کمی بی برنامگی احساس می شود.

وی گفت: در سال های گذشته 7-6 هفته از مسابقات لیگ نگذشته تکلیف تیم های برتر مشخص بود و این عامل باعث می شد که بقیه تیم های حضر در این رقابت ها احساس بی انگیزگی کنند.

نجف پور اضافه کرد: هم اکنون شرایط تیم ها کمی بهتر شده است و آنها نزدیک به هم کار می کند پیشنهادهایی به فدراسیون شده است تا لیگ به صورت پلی آف برگزار شد با این کار تیم هشتم نیز احساس انگیزه می کند.

وی درباره وضعیت داوری گفت: داوری کشورمان چند سالی است که از کوبل های با تجربه استفاده می کند و این داوران همیشگی نیستند و باید تغییر نسل صورت گیرد برای همین از یه جایی باید شروع کرد و از داوران جوان نیز استفاده کرد.

نجف پور یادآور شد: شاید برخی تیم ها از عملکرد بعضی داوران جوان خرده بگیرند و بگویند اشتباهات آن  فاحش است اما این موضوع را در نظر داشت که اشتباهات آنها عمدی نیست در ضمن با گذر زمان آنها باتجربه می شود.

وی در خصوص ایجاد سازمان گفت: ما نیز باید مانند برخی ورزش ها سازمان لیگ داشته باشیم و زمانی که تیم ملی به مسابقات بین المللی می رود بعد از بازگشت به تعطیلی نرود و همیشگی باشد و در این میان هر از گاهی چند بازی تدارکاتی نیز داشته باشد.

نجف پور در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون چند لژیونر هندبال در کشورهای خارجی بازی می کنند و به عنوان مثال به ایمان جمالی که در مجارستان حضور دارد و برای M12B به میدان می رود و یا الله کرم استکی اشاره کرد که در لیگ قطر بازی می کند و چند بازیکن که در عراق هستند این افراد نیز می توانند به هندبال ایران کمک کنند و تجربیاتی که از آن ها کسب کرده اند بعد از بازگشت به میهن در اختیار این ورزش قرار دهند./مح
برچسب ها: هندبال ، مربی ، مشترک ، کارشناس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.