سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروپا در حال تدارک طرح جديد مذاکرات سازش است

برخی طرفهای اروپایی با آمریکا در حال تدارک طرح جدید مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از رام الله ، یک مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطینی سه شنبه با اعلام این خبر از تماسهای برخی کشورهای اروپایی برای هماهنگی با آمریکا در خصوص ابتکار جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی ها خبر داد .

این مسئول که خواست نامش فاش نشود افزود « نمایندگان شماری از کشورهای اروپایی به ما اطلاع داده اند تماسهایی با واشنگتن برای از رکود خارج کردن مذاکرات صلح با اسرائیل در جریان است و ما نیز به آنها اعلام کردیم از چنین تماسهایی و تلاشهایی استقبال می کنیم».

این مسئول گفت فرانسه ، انگلیس و روسیه تلاشها را با محوریت راهکار تشکیل دو کشور و پرهیز از درگیری بیشتر پس از ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد و تصمیمات اسرائیل برای ساخت هزاران مسکونی جدید برای شهرک نشینیان در کرانه باختری ، هدایت می کنند.

این مسئول افزود تشکیلات خودگردان فلسطینی به کشورهای اروپایی اعلام کرده که لازم است هرگونه ابتکار جدید ازسرگیری مذاکرات بر لغو تصمیمات اخیر شهرکسازی و اعلام پایبندی اسرائیل مبنی بر توقف شهرکسازی و پایبندی به اصول روند صلح مبتنی باشد.

از طرف دیگر نمر حماد مشاور سیاسی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد عباس در نشست کمیته پیگیری ابتکار صلح عربی که شنبه آینده در دوحه قطر برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

حماد به رادیو رسمی فلسطین گفت در این نشست درباره گامهای آینده فلسطینیان و اعراب پس از ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل و سرنوشت ابتکارهای احیای روند صلح گفتگو خواهد شد.

تعهد کشورهای عربی برای پرداخت صد میلیون دلار در ماه به تشکیلات خودگردان فلسطینی درصورتیکه اسرائیل رام الله را تحریم مالی کند از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست روز شنبه خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.