سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

برای افزایش جذب آهن همراه با غذا آبلیمو مصرف کنید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به جذب بهتر آهن در بدن توصیه کرد: برای جذب بهتر آهن همراه با غذا نوشابه های گازدار و لبنیات مصرف نشود و به جای آن از شربت آب لیمو و سالاد استفاده نمایید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/


اعظم السادات هاشمی افزود: زیرا که مواد حاوی ویتامین ث هستند که به جذب آهن غذا کمک می کنند.

وی در خصوص بیماری کم خونی اظهار داشت: کم خونی کاهش میزان سلول خونی است به عبارتی دیگر کاهش مقدار هموگلبین خون کم خونی تلقی می شود.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه کم خونی ها برحسب سن و جنس متفاوت است تصریح کرد: علائم کم خونی در نوزادان کمتر دیده می شود مگر در مواردی خاص و در کودکی بصورت رنگ پریدگی، بی اشتهایی، خلق و خو نا آرام، عدم تمرکز حواس، فراموشی و خرد شدن ناخن ها را نشان می دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان ادامه داد: مصرف گوشت، جگر، عدس، خشکبار مانند زرد آلو غنی از آهن هستند.

وی با بیان اینکه چای و لبنیات مانع جذب آهن می گردد توصیه کرد: دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از مواد غنی از آهن نباید از چای و لبنیات استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بهترین راه حل کم خونی های ناشی از عادات بد غذایی را استفاده از غذاهای سنتی و حذف غذاهای فست فود دانست و افزود: غذاهای سنتی مثل سالاد میوه، سبزیجات و خوردن غذاهای خوب از کم خونی ها پیشگیری می کند.

هاشمی در خصوص راههای درمان کم خونی گفت: شناخت علائم کم خونی، مراجعه به موقع به پزشک و ذخیره B12، انجام آزمایش قبل از ازدواج، استفاده از منابع فولیک اسید مثل سبزیجات از جمله راه های درمان به شمار می روند./س
برچسب ها: آبلیمو ، آهن ، ویتامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.