سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران به مناسبت روز جهانی معلولین

شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران به مناسبت روز جهانی معلولین بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا متن این بیانیه به شرح زیر است : 
معلولیت همواره یکی از پدیده ها و تهدید کننده های سلامت انسانها بوده لیکن الزاما" موجب محدودیت این افراد نشده و با  اراده و اعتماد به نفس مناسب میتوان عوارض آن را کنترل نموده بطوریکه انسانهای مومن با توکل به قدرت و الطاف خداوند متعال همواره بر آن فائق آمده اند .
 
12 آذر ماه روز جهانی معلولین در جهان نام گذاری شده و به همین مناسبت ضمن گرامیداشت این روز ، برای تمامی معلولین عزیز کشورمان آرزوی سلامتی و سر بلندی داشته و از همه سیاستگزاران ، برنامه ریزان ، مدیران و فعالان اجتماعی درخواست می کنیم تا به منظور مدیریت و کنترل این پدیده  دست به دست هم داده و حرکت منسجمی را برای این مهم شکل دهند .
 
 
یکی از انواع معلولیتها ، معلولیت ناشی از ضایعات نخاعی میباشد که در جای خود بسیار مهم است به طوریکه پس از درگیر شدن ، کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرارداده و ادامه حیات فرد را با مخاطرات جدی مواجه می سازد .
از آنجائیکه آمار حوادث در کشور ما بسیار بالاتر از نرم جهانی بوده و بالاترین بار بیماریها و عمر از دست رفته را به خود اختصاص میدهد در بروز ضایعات نخاعی بسیار موثر است . میزان بروز ضایعات نخاعی در سطح کشور به جهت نوع و شدت حوادث ناشی از سوانح ترافیکی و سوانح محیط کار بسیار قابل تامل بوده و لازم است برای پیشگیری از ضایعات نخاعی در هر سه سطح اقدامات گسترده ای صورت پذیرد .
 پس از درگیر شدن افراد به ضایعات نخاعی کیفیت زندگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و ادامه حیات فرد با مخاطرات جدی مواجه می گردد .
 لذا لازم است با اقدامات گسترده ای همچون ایجاد و توسعه شبکه پیشگیری از ضایعات نخاعی  و اجرای کمپین های متعدد اطلاعات جامعه را نسبت به این مهم افزایش داد و مداخلات پیشگیرانه را مبتنی بر جامعه مستقر نمود .
 
 شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران و مرکز تحقیقات ترمیم ضایعات مغزی نخاعی در همین راستا و با هدف حمایت طلبی و حساس سازی جامعه در خصوص پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اقدام به اجرای برنامه های متعدد مطالعاتی ، آموزشهای تخصصی ، آموزشهای عمومی ، مداخلات درمانی و پیشگیرانه به ویژه جشنواره پیشگیری و حمایت طلبی از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث نموده است .
 
1-این شبکه تلاش می نماید تا با  ارتقاء سطح کمي و کيفي تحقيقات با توجه به استفاده بهينه و آسان از اطلاعات، منابع ، امکانات، تجهيزات موجود در مراکز تحقيقاتي عضو بصورت شبکه ای.
 
2- ايجاد ارتباط و ارتقاء سطح همكاريهاي بين محققين و مراكز تحقيقاتي و شبكه هاي مرتبط خارجي و داخلي جهت نيل به برنامه های شبکه.
 
3- هماهنگي و همگرا نمودن تحقيقات بين مراکز تحقيقاتي عضو و کاربردي نمودن تحقيقات ضايعات نخاعي در كشور در همه سطوح و ایجاد و تقویت روحیه کار گروهی در بین محققین و ذینفعان.
 
4- سرعت بخشيدن به ارتقاء سطح علمي- تحقيقاتي و تكنيكي متخصصين كشور
 
5- تهيه بانکهاي اطلاعاتي مورد نیاز.
 
6- ظرفيت سازي نيروي انساني و تقويت روحيه کار گروهي.
 
7- توسعه فرهنگ پژوهش در ذينفعان بخصوص استفاده کنندگان و سياست­گذاران
 
8- تعيين اولويت هاي تحقيقاتي ملي و کلان در راستاي ماموريت شبکه
 
9- هماهنگ نمودن مراکز تحقيقاتي در ارائه خدمات علمي  منسجم به بيماران.
 
10- گسترش مراکز استاندارد در ارائه خدمات علمي، تشخيصي و درماني در قطب هاي کشوري جهت دسترسي مناسب بيماران.
 
و جلب مشارکت کلیه ذینفعان و همه ظرفیتها ی جامعه بستر مناسبی برای پیشگیری و سرعت بخشیدن به  ارتقای سلامت بیماران ضایعات نخاعی در سطح ملی فراهم اورد
 
لذا از این فرصت استفاده نموده و صادقانه و صمیمانه از همه سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای همراهی با این شبکه و عضویت در آن و شرکت فعال در جشنواره پیشگیری و حمایت طلبی از بیماران ضایعات نخاعی به نفع این عزیزان دعوت به عمل می آوریم (www.spinalnetwork.ir )
 
امید است تحت توجهات حضرت حق در این مهم موفق باشیم .
 
 
دکتر امامی رضوی
 
رئیس شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران
برچسب ها: معلول ، تحقیقات ، نخاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.