سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

پیشرفت 99 درصدی طرح انتقال آب به زمین های كشاورزی روستای دشتك و آلیكوه

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیكی 99 درصدی طرح انتقال آب به زمین های كشاورزی دشتك و آلیكوه در شهرستان اردل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حمیدرضا فروزنده، در دیدار از روند پیشرفت طرح انتقال آب به زمین های كشاورزی روستاهای دشتك و آلیكوه،گفت: این پروژه در سطح یك هزار هكتار در حال انجام است كه از این سطح، ۸۰۰ هكتار مربوط به روستای آلیكوه و مابقی آن مربوط به روستای دشتك است.

وی افزود:  برای اجرای این پروژه، ۱۱ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است و با بهره برداری از آن، زمینه بهره مندی ۱۲۰ نفر در روستای دشتك و ۲۴۰ نفر در روستای آلیكوه فراهم می شود.

فروزنده، دبی پروژه انتقال آب به زمین های كشاورزی روستاهای دشتك و آلیكوه را، ۵۳۵ لیتر بر ثانیه بیان كرد و گفت: از این میزان، ۷۲ درصد به روستای آلیكوه و مابقی آن به روستای دشتك اختصاص دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این دیدار، افزود: ۱۵ درصد هزینه اجرای شبكه آبیاری تحت فشار این پروژه، از محل خودیاری كشاورزان و مابقی آن از محل كمك های بلاعوض دولت تأمین و هزینه می شود.

فروزنده، در دیدار از روند اجرای پروژه انتقال آب چشمه باغ رستم به شهر اردل، گفت: تاكنون ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و استانی برای اجرای آن هزینه شده است.

معاون استاندار چهارمحال و بخیتاری تاًكید كرد: این پروژه به پیشرفت فیزیكی 90 درصدی رسیده است و 15 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل آن نیاز است.

فروزنده افزود: با بهره برداری از پروژه انتقال آب چشمه باغ رستم به شهرستان اردل، با دبی ۷۵ لیتر بر ثانیه، مردم اردل از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخودار می شوند.

مركز شهرستان اردل در فاصله 90 كیلومتری شهركرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.