سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

كشت دو برابري كلزا در استان فارس

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: تاكنون سطحي بیش از 8هزار هكتار از مزارع استان فارس به زير كشت كلزا رفته كه در مقايسه با پارسال دو برابر افزايش داشته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس محمدحسن طلعتي با بيان اينكه تاكنون در سطح 9 هزار 137 هكتار قرارداد كشت كلزا با زارعين كلزا كار استان فارس بسته شده، افزود: پيش بيني مي شود كه سطح زيركشت اين محصول در سال زراعي 92-91 با توجه به استقبال كشاورزان از افزايش كم سابقه اي برخوردار باشد .
وی افزود: در راستاي كاهش هزينه هاي توليد در سطح3 هزار و 674 هكتار از مزارع كلزاي استان فارس كشاورزي حفاظتي شامل 1000 هكتار بي خاكورزي و 2 هزار و 674 هكتار كم خاكورزي صورت گرفته است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي استان فارس يادآور شد: در سال زراعي جاري 90 درصد كشت كلزا استان به صورت كاملا مكانيزه و 10 درصد به صورت مكانيزه انجام شده است.
وي همچنين اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مراقبت هاي ويژه و بارندگي هاي صورت گرفته، وضعيت مزارع كلزا از سطح سبز مطلوبي برخوردار بوده و پيش بيني مي گردد كه از سطح كشت شده بيش از 25 هزار تن محصول با كيفيت توليد گردد كه در مقايسه با توليد سال گذشته به سه برابر افزايش يابد .
طلعتي تهيه و تأمين به موقع بذور ارقام اصلاح شده و پرمحصول و همچنين هيبريدهاي جديد را از جمله عوامل استقبال كشاورزان از كشت دوبرابري كلزا در استان نسبت به سال گذشته عنوان كرد و گفت : تأمين كودهاي شيميايي و ديگر نهاده هاي كشت، خريد و پرداخت به موقع بهاي محصول در سال 91 ، تناوب مطلوب و رعايت الگوي كشت نيز از ديگر عوامل مؤثر در گرايش كلزاكاران استان بوده است./س

برچسب ها: کشت ، کلزا ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.