سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

استخدام پنج هزار مربي در سازمان فني حرفه‌اي کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت : مجوز استخدام 4 هزار و 800 مربی حق‌التدریس به سازمان فنی حرفه‌ای داده شده که از طریق آزمون سراسری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس پرند اظهار داشت: بیش از 75 درصد دانشجویان کشور در 25 تا 30رشته خاص تحصیل می‌کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: بسیاری از رشته‌های علوم انسانی دانشگاه پیام نور مورد نیاز بازار کار نیست.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: در حال حاضر 66 درصد دانشجویان کشور در حوزه کارشناسی، کمتر از 25 درصد در حوزه کاردانی هستند که اگر بتوان کاردان‌ها را تکنسین فرض کرد به ازای هر سه کارشناس یک تکنسین داریم.
پرند خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند آلمان یا ژاپن به ازای هر پنج تکنسین یک کارشناس وجود دارد.
به گفته وی، تعداد بسیاری از کارشناسان نیز به سمت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می‌روند و اگر چه این تعداد دانشجو باعث شده از نظر رشد مقالات علمی در دنیا رتبه نخست باشیم اما از نظر توسعه و پیشرفت داخلی چندان موثر نبوده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: وجود این تعداد تحصیلکرده در صورتی که مهارت وارد شدن به بازار کار را نداشته باشند، تهدیدی می‌شود که معضلات اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند.
وی تصریح کرد: رشد تعداد دانشجویان تا مقطعی یک شاخص مثبت بود اما اکنون باید با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت، هرم دانشجویی در حوزه مهارت متعادل شود.
پرند در ادامه گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای با 63 مرکز علمی کاربردی، یک موسسه علمی کاربردی، 700 مرکز ثابت و 11 هزار آموزشگاه فعال برنامه‌های اصلاحی کوتاه مدتی را در راستای مهارت‌آموزی دنبال می‌کند که مقدمه اجرای برنامه‌های بلند‌مدت اصلاح هرم آموزشی کشور است.
به گفته وی، در بحث صلاحیت حرفه‌ای نباید تنها از مدرک تحصیلی فرد سئوال شود بلکه امتیاز احراز شغل باید از مجموع امتیاز مدرک تحصیلی، مهارت‌های تجربی کاربردی و دوره‌های تخصصی گذرانده شده به‌دست آید.
پرند در پایان به برگزاری دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که آمادگی داشته باشند می‌توانند آموزشگاه خصوصی در کشورهای دیگر تاسیس کنند./س

برچسب ها: استخدام ، فنی ، حرفه ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.