سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید۴۵درصد نهال مورد نیاز آذربایجان شرقی در آذرشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 45 درصد نهال مورد نیاز این استان در آذرشهر تولید می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندری در کارگاه آموزشی تولید نهال رویشی در آذرشهر با اشاره به نقش آذربایجان شرقی در تولید نهال و محصولات باغی در کشور، تشکیل آزمایشگاه کشت بافت به منظور تولید نهال در این استان را ضروری دانست.

وی گفت: تولید کنندگان نهال باید نکات فنی را در موقع بیرون آوردن نهال از خزانه و پوشش مناسب آنها موقع حمل و انتقال نهال از نهالستان تا محل باغ که عامل اصلی کاهش تلفات و درصد گیرایی آن پس از کاشت در زمین اصلی می باشد رعایت کنند.
در این کارگاه، توصیه های لازم در خصوص نقش و اهمیت پایه ها، پایه های مناسب و سازگار انواع درختان میوه، سازگاری مناسب بین پایه و پیوندک و مزایای و معایب تولید نهال به روش رویشی و بذری، میزان نیاز کودی نهال و نحوه تغذیه و تامین نیاز کودی آنها، آفات و بیماری ها و رعایت نکات بهداشتی در مراحل تولید نهال برای پیشگیری از انتقال بیماری ها توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ارایه شد. کارگاه آموزشی تولید نهال رویشی با حضور کارشناسان باغبانی و تولید کنندگان نهال شهرستان ها و اعضای کمیته فنی و محققان مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در محل مدیریت جهاد کشاورزی آذرشهر تشکیل شد. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.