سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت هديه پويانمايي به كودكان

مركز پويانمايي صبا، هفت توليد جديد خود را براي نمايش از شبكه پويانمايي آماده كرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ مركز پويا‌نمايي صبا هفت انيميشن سه‌بعدي «افسانه موزه‌ها»، «هلي و كوچول»، «نگين هفت دريا»، «قصه‌هاي مزرعه2»، «يكي من يكي تو2»، «داستان‌هاي كودكي‌ام» و «آقاي خوش خيال4» را به زودي در اختيار شبكه پويا قرار مي دهد .
بنابراين گزارش؛ «افسانه موزه‌ها» عنوان انيميشني است كه امين ياوري مقدم آن را در 13 قسمت 15 دقيقه‌اي كارگرداني كرده است.  هر قسمت از اين مجموعه به معرفي يك موزه خاص مي‌پردازد و در مجموع 13 موزه منتخب و شاخص ايران در اين مجموعه به بچه‌ها معرفي خواهد شد.
 سميرا داراب پور، مجري طرح «افسانه موزه‌ها» گفت: موضوع اين انيميشن در مورد يك گروه فيلمسازي است كه در هر قسمت در حال توليد فيلمي از يك افسانه هستند . افسانه اي كه مربوط به يكي از اشياي شاخص درون موزه است.
عليرضا فرماني كارگرداني سري دوم انيميشن «هلي و كوچول» را در 13 قسمت هفت دقيقه‌اي به عهده داشته است. 
فرماني درباره داستان اين انيميشن گفت: هلي نام يك هلي‌كوپتر كوچك است و كوچول هم پسربچه‌اي كه دوست اوست. اين دو براي پاسخ به پرسش‌ها و كنجكاوي‌هاي خود به منابع طبيعي ايران سر مي‌زنند و معادن، صنايع دستي، نفت، فولاد، زغال سنگ و... را براي كودكان به تصوير مي‌كشند .
فيلم «نگين هفت دريا» را عباس محبي كارگرداني كرده است.
محبي درباره داستان اين فيلم انيميشن گفت: اين فيلم قالبي اسطوره‌اي تخيلي دارد. داستان «نگين هفت دريا» حاكم ظالمي را به تصوير مي‌كشد كه نيروي شيطاني موجودي بنام يمليخاه آن را كنترل مي‌كند . يمليخاه براي اين‌كه طلسم را بشكند و به اهداف شيطاني خود برسد حاكم را فريب داده تا مردان شهر را در بند كند و شخص مورد نظر كه از نوادگان حكيم بزرگ است، تنها كسي است كه مي‌تواند به آخر دنيا سفر كند و از هفت دريا بگذرد تا به نگين هفت دريا برسد و طلسم را بشكند.
سري دوم «قصه‌هاي مزرعه» نيز عنوان انيميشن ديگري است كه علي اشرفي آن را كارگرداني كرده است. اين انيميشن در 13 قسمت 11 دقيقه‌اي تهيه شده است.
اشرفي، كارگردان اين انيميشن با بيان اين‌كه روند توليد «قصه‌هاي مزرعه» حدود يك سال و نيم طول كشيده، گفت: داستان اين انيميشن در يك جنگل اتفاق مي‌افتد. در بيرون از اين مزرعه گرگ و روباه زندگي مي‌كنند كه در كمين حيوانات مزرعه هستند تا آنها را گول بزنند و بخورند و اين موضوع كشمكشي را ايجاد مي‌كند و داستاني جذاب از خلال آن شكل مي‌گيرد و در اين بين سعي مي‌كنيم كه روابط اجتماعي را در قالب طنز به كودكان آموزش دهيم .
از عوامل توليد اين انيميشن مي‌توان به سرپرست انيماتورها: داوود اشرفي، انيماتورها: عليرضا پاكرو، ندا فتحي‌نياي‌سنگاچين، محمدامين يگانه، علي اشرفي، هادي نيكويي، نويسنده: زهراالسادات طباطبايي و علي اشرفي اشاره كرد.
سري دوم انيميشن «يكي من يكي تو» به كارگرداني بابك سبحاني نيز در 26 قسمت سه دقيقه‌اي تهيه شده است. سبحاني درباره محتواي اين انيميشن گفت: با توجه به روزافزوني مشكلات و معضلات اجتماعي و فرهنگي كه امروزه دست به گريبان انسان‌ها، خانواده‌ها و در نهايت جوامع بشري شده، سعي دارد با رويكردي طنزگونه به اين معضلات، مخاطب را نسبت به فرم و محتواي زندگي مطلوب و ايده‌آل آگاه كند.  مجري طرح «يكي من يكي تو» الهام ابراهيمي است و سعيد مهدوي نيز سرپرست انيماتور اين انيميشن است.
انيميشن «داستان‌هاي كودكي ام» به كارگرداني مشترك مريم ابوذري و سياوش خدايي نيز در13 قسمت سه دقيقه‌اي توليد شده است. سياوش خدايي كارگردان اين مجموعه گفت: رويكرد كلي اين انيميشن با هدف آموزش و سرگرمي براي گروه سني چهار تا شش سال است كه اين آموزش‌ها به روش غيرمستقيم و تجربي به كودكان انتقال داده مي‌شود.
سري چهارم «آقاي خوش خيال» به كارگرداني محمد فيض‌آبادي در 13 قسمت هشت دقيقه‌اي با تكنيك سه بعدي تهيه شده است. محمد فيض آبادي كارگردان اين انيميشن درباره داستان «آقاي خوش‌خيال» گفت: داستان اين مجموعه درباره شهروندي به نام آقاي خوش خيال است كه در يك كلانشهر زندگي مي‌كند و در زندگي روزمره خود به بانك و ايستگاه اتوبوس و... سر مي‌زند و معضلات مربوط به اين اماكن را نشان مي‌دهد. فيلمنامه اين اثر بر اساس موضوعات اجتماعي، مثل ترافيك، آلودگي هوا، آداب معاشرت و ارتباطات انسان‌ها نسبت به يكديگر تهيه شده است.
گفتني است؛ از عوامل توليد اين مجموعه انيميشن مي‌توان به مدل‌ساز: مجيد محمدي، متحرك‌سازان: علي تهراني، علي نوايي، سياوش جعفري، پويا شعبانزاده و تدوينگر: علي رحيمي اشاره كرد. /ص

 
 
 

 


برچسب ها: انیمیشن ، پویانمایی ، صبا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.