سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئيس‌جمهور پيش از عزيمت به قرقيزستان در جمع خبرنگاران:

ايران مي‌تواند هماهنگي‌هاي مناسبي براي تأثيرگذاري بر تحولات بين‌المللي ايجاد كند

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به شكل‌گيري تحولات بنيادين در تعاملات جهاني، گفت: هرروزه پيمان‌ها و همكاري‌هاي منطقه‌اي اهميت بيشتري مي‌يابد و جمهوري اسلامي ايران بعنوان كشوري تأثيرگذار و نقش‌آفرين در معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي، مي‌تواند ضمن تعاون و همكاري با همسايگان و كشورهاي دوست، هماهنگي‌هاي مناسبي براي تأثيرگذاري بر تحولات بين‌المللي ايجاد كند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي صبح امروز( سه شنبه) پيش از عزيمت به کشور قرقيزستان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: اين سفر درپاسخ به دعوت نخست وزير كشور دوست، جمهوري قرقيزستان و جهت شركت در يازدهمين نشست نخست وزيران سازمان همكاري شانگهاي انجام مي شود.

معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: سازمان همکاري شانگهاي با بيش از يك دهه فعاليت و برخوداري از جمعيتي حدود سه ميليارد نفر به تدريج در حال تبديل به نهادي معتبر و تاثيرگذار در منطقه و نظام بين‌الملل است.

رحيمي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران در اجلاس هاي شش سال اخير در سطح مناسبي شركت كرده، خاطرنشان کرد: اين نشان از تاثير گذاري و همكاري گسترده ايران با سازمان شانگهاي دارد و ما با هر شش عضو اصلي آن يعني چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان،ازبكستان و تاجيكستان و اعضا ناظر يعني مغولستان،افغانستان، پاكستان و هند روابط بسيار خوب و رو به گسترشي داريم.

وي همكاري‌هاي تجاري، اقتصادي و امنيتي را از محورهاي مذاکره با نخست وزيران و مقامات كشورهاي عضو و ناظر سازمان برشمرد و افزود: با توجه به روابط صميمانه و راهبردي موجود، اميدواريم در اين نشست مناسبات فيمابين بيش از گذشته گسترش يافته و دستاوردهاي قابل ملاحظه‌اي بدنبال داشته باشد.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با اشاره به شكل گيري تحولات بنيادين در تعاملات جهاني، تصريح کرد: هرروزه پيمان‌ها و همكاري هاي منطقه‌اي اهميت بيشتري مي يابد وجمهوري اسلامي ايران بعنوان كشوري تأثيرگذار و نقش‌آفرين در معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي، مي‌تواند ضمن تعاون و همكاري با همسايگان و كشورهاي دوست، هماهنگي‌هاي مناسبي براي تأثيرگذاري بر تحولات بين‌المللي ايجاد كند.

رحيمي خاطرنشان کرد: ايران همواره ضمن حمايت از رويكردهاي منطقه اي براي حل و فصل مسايل و مشكلات فيمابين، معتقد است كه ظرفيت هاي بيشماري براي توسعه همكاريها در پرتو همگرايي و ثبات و امنيت منطقه اي وجود داشته و درحال حاضر نيز همكاري هاي خوبي در زمينه انرژي، ترانزيت و مقابله با تهديدات تروريستي و قاچاق مواد مخدر وجود دارد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: رحیمی ، دولت ، قرقیزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.