سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

مشاهده کفتار راه‌راه برای نخستین بار در اطراف تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از مشاهده کفتار راه‌راه برای نخستین بار در اطراف تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی گفت: با توجه به گزارش‌های متعدد همیاران مردمی محیط زیست مبنی بر مشاهده کفتار در اطراف تبریز، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن بررسی مناطق مختلف، اقدام به نصب دوربین‌های تله‌ای در شمال تبریز کردند که بعد از 15 روز یکی از دوربین‌ها توانست از کفتار راه راه عکسبرداری و موضوع گزارش‌های مردمی مستند شود.

وی ادامه داد: تا به حال گزارش مستندی مبنی بر حضور این نوع حیوان در شمال‌غرب کشور منتشر نشده است و این مشاهده و مستندسازی برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور صورت می‌پذیرد.

رئیسی اضافه کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست اعتقاد دارند که احتمالاً این حیوان متعلق به جمعیتی است که حد جنوبی پراکنش آن به شمال تبریز منتهی می‌شود.

بیشترین پراکنش داخل کشوری کفتار راه راه در سواحل خلیج فارس و جنوب کشور است.

این حیوان کاملاً بی‌خطر است و هرگز به انسان حمله نمی‌کند. برخلاف کفتار آفریقایی، کفتار راه راه شکارچی نیست و صرفاً لاشخور مطلق است و بیشتر مردارخواری می‌کند و شکار سایر گوشتخواران را می‌رباید.

در مبارزه تک به تک کفتار راه راه همیشه بر گرگ برتری دارد؛ در داستان‌ها و فولکولر آذربایجان به کفتار، اشاره و توجه ویژه‌ای شده است./س

 

برچسب ها: مشاهده ، کفتار ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.