سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

طرح شبنم نقش موثری در کنترل قاچاق کالا دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند بر همکاری مسئولان و مردم در اجرای طرح شبنم تاکید کرد و گفت: طرح شبنم نقش موثری می تواند در کنترل قاچاق کالا ایفا کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدزمان ابطحی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند، اجرای طرح شبنم را گامی مهم برای کنترل بازار و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق دانست و افزود: این طرح طی دو مرحله اجرا شد که مرحله دوم تا 30 آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول شش گروه و مرحله دوم 11 گروه کالایی مشمول اجرای طرح شبم قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس طرح شبنم تمامی کالاهای وارداتی در کشور باید کد رهگیری دریافت و آن را الصاق کنند و اگر این اقدام انجام نشود .

به گفته وی از ابتدای دی ماه کالاهای وارداتی بدون کد رهگیری به عنوان کالای قاچاق شناخته شده و طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند عنوان کرد: اجرای موفق این طرح منوط به همکاری دستگاه های مرتبط، مردم و رسانه ها است.

ابطحی با بیان اینکه یکی از موارد قابل اهمیت در بحث کنترل قاچاق توجه به مرز است، افزود: مرز همواره موضوع مهم دولت ها بوده و در حقیقت به عنوان موقعیتی استراتژیک برای امنیت پایدار در کشور به شمار می رود.

وی تصریح کرد: بهره مندی مرز نشینان از مواهب توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، توجه به اشتغال و برآورده کردن نیازهای اساسی آنها یک اصل ضروری است.

ابطحی بیان کرد: اگر این اصول محقق شود ایجاد امنیت در ابعاد مختلف از جمله در بحث قاچاق کمک زیادی خواهد کرد و مرزنشینی به جای تهدید به یک فرصت تبدیل خواهد شد.

وی فعالیت در حوزه اجتماعی، فرهنگی و نرم افزاری از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری دانست و تصریح کرد: در دو سه سال اخیر با فعال شدن ستاد راهکارهای پیشگیرانه، همراه با دیدگاه های علمی و اجتماعی در امر مبارزه با معضل قاچاق مورد توجه قرار گرفته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: یکی دیگر از اقدامات موثر در امر مبارزه با قاچاق این است که نهادهای ذیربط به نحوی مدیریت کنند که خلاء های بروز تقلب، رانت و شبکه ی زنجیره ای سوء استفاده های مالی به حداقل برسد و اگر در جایی این تخلفات مشاهده شد بلافاصله و با شدت با عوامل آن برخورد شود./س

برچسب ها: شبنم ، کنترل ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.