سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

فرش خراسان شمالی به پنج نمایشگاه بین المللی خارجی می رود‎

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالی گفت:در راستای شناساندن پتانسیل فرش دستبافت استان به مشتریان بین المللی،فرش استان در پنج نمایشگاه بین المللی خارجی شرکت می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد رضا باقري افزود:فرش استان در نمایشگاه های بین المللی در کشورهای ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، چین،لبنان و مالزی شرکت داده می شود.

وی تصریح کرد: برای آشنایی دست اندرکاران صنعت فرش با بازارهای بین المللی،غرفه های نمایشگاهی به صورت مشارکتی،اجاره شده و در اختیار این قشر قرار داده می شود.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي افزود:برنامه ريزي براي حضور در اين نمايشگاه ها در سه تا شش ماه آينده صورت گرفته و درصورت تامين اعتبار در این نمایشگاه های بین المللی شرکت ميکند.

وی حضور در نمایشگاه های بین المللی را از برنامه هاي استراتژي سه گانه اجرای طرح خوشه فرش دانست و ادامه داد: توسعه بازار، ارتقاء بهبود كيفيت محصولات توليدي و ايجاد زيرساخت در جهت تكميل زنجيره ارزش استراتژيهاي سه گانه توسعه خوشه صنعتي فرش دستباف استان است.

باقری مهمترین مشکلات پیرامون صنعت فرش استان را سنتی بودن تولیدات، عدم آشنایی دست اندرکاران این صنعت در استان با بازار روز دنیا و نبود زیرساخت ها دانست و گفت: طرح خوشه صنعتی فرش در این استان که از سوی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی در سال جاری با توجه به مزیت های استانی در دست اجرا قرار گرفته در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه فرش استان در بازارهای بین المللی و تامین زیرساخت ها است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.