سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

یکی از دستاورد تحریم ها، خودکفایی کشور در ساخت قطعات نانوفناوری

تحریم ها، موجب خودکفایی کشور در ساخت قطعات مورد نیاز نانوفناوری شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در شیراز با بیان اینکه دشمنان در تلاش بودند که با اعمال تحریم‌ها از ورود تجهیزات مورد نیاز نانوفناوری به ایران جلوگیری کرده و حرکت ما را کند کنند، گفت: دستاورد تحریم ها، خودکفایی کشور در ساخت برخی قطعات مورد نیاز نانوفناوری شد .
سرکار افزود : از شش سال قبل تولید تجهیزات مورد نیاز در کشور آغاز شد و امروز حدود 37 قطعه مورد نیاز توسط شرکت‌‌های مختلف دانش بنیان تولید می‌شود که بعضا به صادرات هم رسیده است.
وی هدف ستاد نانوفناوری کشور را تولید ثروت، ارتقا کیفیت زندگی و قرار گرفتن در ردیف 15 کشور برتر جهان تا سال 1394 عنوان کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به مدد توانمندی‌های داخلی و با اتکا به خود در تمام حلقه‌های زنجیره از منابع انسانی تا تولید ثروت و حجم بازار، به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده است.
سرکار با اشاره به شاخص‌های تعریف شده برای مشخص کردن جایگاه هر کشور در فناوری نانو،‌ گفت: امسال موفق به کسب رتبه 9 جهانی شده‌ایم و اگر خالص تولید علم را محاسبه کنیم، ایران در جایگاهی بالاتر قرار خواهد گرفت.
وی صعود از رتبه 59 در سال 2000 به رتبه نهم در سال 2012در زمینه تولید علم نانو را در جهان، نشان از اقتدار و رشد علمی کشور خواند و خاطر نشان کرد باید سعی شود که با تولیدات علمی بیشتر، ایران در ردیف پنج کشور برتر دنیا در زمینه فناوری نانو قرار گیرد.
سعیدسرکار با بیان اینکه تمام دست‌آوردهای کسب شده در حوزه فناوری نانو ، با اتکا به توان و تخصص داخلی حاصل شده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی آنچه را در این زمینه کسب کرده و به‌دست آورده ، به مدد و با اتکا به توان داخلی بوده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.