سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رژیم های چاقی ولاغری نامناسب سلامت زنان ودختران جوان را تهدید می كند

رژیم های چاقی و لاغری نامناسب كه در بین زنان و دختران جوان معمول شده به شدت سلامت این قشر را تهدید می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، كارشناس واحد تغذیه مركز بهداشت استان مركزی گفت: لاغر بودن در بین زنان و دختران جوان به معضل روحی تبدیل شده كه متاسفانه با الگوی غلط غذایی و رژیم های مستمر سلامت آنان را به خطر انداخته است.

خدام افزود: چاقی و لاغری مفرط محصول الگوی غذایی نادرست و كم تحركی بدنی است كه اصلاح آن نیاز به بالا رفتن سطح اطلاعات تغذیه ای و لزوم استفاده مناسب از تمامی گروه های غذایی دارد.

كارشناس واحد تغذیه مركز بهداشت استان مركزی گفت : رژیم های خودسرانه به ویژه در سنین رشد به هیج وجه توصیه نمی شود و دختران و زنان جوان باید در سن رشد تغذیه ای متعادل همراه با ورزش داشته باشند.

خدام افزود :رژیم و محدودیت غذایی تنها با دستور پزشك برای كسانی كه چاقی درجه یك و دو دارند توصیه می شود و در تمامی موارد نیز پیروی از رژیم های خودسرانه غذایی و دارویی ممنوع است.

وی گفت : كاهش و حذف خودسرانه برخی گروه های غذایی در دراز مدت موجب گرسنگی سلولی و فقر ریزمغذی های مورد نیاز بدن شده و آثار زیانباری برای سلامت به همراه دارد.

كارشناس واحد تغذیه مركز بهداشت استان مركزی افزود : برخی داروهای لاغری تنها با توصیه پزشك برای افرادی كه نمایه بدنی نامناسبی دارند و از سن رشد گذشته اند در دوره درمانی كوتاه مدت مجاز است و تبلیغات ماهواره ای نباید موجب فریب دختران جوان در استفاده خودسرانه از این داروها شود./س

برچسب ها: رژیم ، چاقی ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.