سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

طراحي و ساخت نرم افزار نگهداري و تعميرات (نت) در شرکت نفتي مارون

نرم افزار جامع تحليلي و اجرايي از سوي کارگروهي از کارشناسان اداره نگهداري و تعميرات شرکت بهره‌ برداري نفت و گاز مارون طراحي و پياده سازي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سرپرست عمليات و رئيس اداره نگهداري و تعميرات اين شرکت گفت: موضوع ساماندهي فعاليت هاي اين اداره از نظر گستردگي جغرافيايي و اهميت زمان در تعميرات اساسي، انگيزه طراحي و تهيه اين نرم افزار شد.
 
داريوش شکرخدايي درباره بخش هاي مختلف اين نرم افزار توضيح داد: برنامه ريزي براي صدور دستورکار، ارجاع دستورکار به مجري، انجام برآوردهاي لازم، دريافت گزارش هاي مربوط، آناليز هزينه‌ها (دستورکاري) و برنامه ريزي دوره اي تعميرات، از جمله بخش هاي کاربردي اين نرم افزار است که هر يک به نوبه خود صرفه زماني و نيروي انساني بسياري را براي شرکت دارد.
 
وي افزود: براي مثال تا پيش از اين برنامه تعميرات اساسي ماشين آلات دوار به صورت دستي تهيه و به جاي ابتداي سال، خرداد يا تير همان سال آماده مي‌شد، اما اکنون به واسطه اين نرم افزار، اين برنامه در فروردين انجام مي شود.
 
شکرخدايي اين نرم افزار را يک نرم افزار پويا خواند و دليل آن را تحت شبکه بودن و قابليت آن در ارائه برنامه اي به روز و تشخيص الزام تعميرات اساسي در زماني غير از زمان پيش بيني شده خواند.
 
رئيس برنامه ريزي تعميرات شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون نيز با اشاره به ايجاد شناسنامه تجهيزات ثبت سوابق تعميراتي و ساعت کارکردها در نرم افزارها، انجام اين پروژه را از موفقيت هاي اين اداره خواند و آمادگي شرکت را براي تهيه اين نرم افزار براي ديگر شرکت ها اعلام کرد.
 
شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون، توليد از ميدان هاي مارون، کوپال و شادگان را در اختيار دارد.  
 
اداره نگهداري و تعميرات اين شرکت با دريافت 17 هزار و 495 درخواست کار و صرف 272 هزار  360 نفر ساعت نيروي انساني از پرکارترين واحدهاي شرکت نفت و گاز مارون در 6 ماه نخست امسال بوده است که نقش اساسي در حفظ فرآيند توليد به واسطه انجام امور نگهداري و تعميرات اساسي تجهيزات شرکت را دارد./س

برچسب ها: طراحی ، نگهداری ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.