سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد؛

استفاده از شومینه واجاق گاز در منزل را به حداقل برسانید

کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر کاظم ندافی رییس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین گزارشی که امروز سه شنبه از مهار (مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران) ارسال شده است ، شاخص کیفیت هوا بطور میانگین برای ذرات معلق با قطر کوچکتر یا مساوی 5/2 میکرون (PM2.5) 162 و حداکثر مقدار آن در بین همه ایستگاهها 212 می باشد که در این شرایط کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: بنابراین با توجه به تداوم این وضعیت در چند روز اخیر، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید از فعایت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

رییس مرکز سلامت محیط وکار توصیه کرد: در این شرایط مسابقات ورزشی که مستلزم فعالیت شدید بدنی است انجام نشود.

دکتر ندافی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: مردم با مصرف میوه ها و سبزی جات حاوی مواد انتی اکسیدان به حفظ سلامت خود کمک کنند و در منازل استفاده ازشومينه و اجاق گاز را به حداقل برسانند تا آلودگی کمتری در داخل ساختمان ایجاد شود./ع2

برچسب ها: شومینه ، آلوده ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.