سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/ نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ؛

اقدام مهمی برای نجات دریاچه ارومیه انجام نشده است

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ گفت: دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است اما این در حالی است که تاکنون برای نجات این دریاچه اقدام چندان مهمی انجام نشده است.

روح‌الله بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون این دریاچه در وضعیت بحرانی قرار گرفته است اما متأسفانه برای نجات آن قدمی برداشته نشده و عملکرد قابل مشاهده‌ای وجود ندارد اما امیدوار هستیم مسئولان در این ارتباط جدی‌تر از گذشته عمل کنند.

وی ادامه داد: اگر این دریاچه نابود شود کشاورزی منطقه هم از دست می‌رود و کشاورزان زمین‌گیر شده و قشر زیادی از آنها بیکار می‌شوند بنابراین باید برای نجات این دریاچه بیشتر از گذشته تلاش شود.

این نماینده مجلس بر لزوم توجه جدی به عواقب این بحران زیست‌محیطی تأکید کرد و ادامه داد: اگر مسئولان برای اجرای پروژه‌های مختلف جدیت لازم از خود نشان ندهند این دریاچه هم می‌میرد و هم می‌میراند به طوری که کشاورزی منطقه نیز نابود شده و فعالان این عرصه و جوانان بیکار می‌شوند در این صورت به مشکل بیکاری جامعه دامن زده می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنوان سال‌ جاری مبنی بر رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: این عنوان تلاش و فعالیت در همه عرصه‌ها را دربرمی‌گیرد و باید از طریق تلاش و فعالیت بیشتر، منویات مقام معظم رهبری را در همه زمینه‌ها اعم از اقتصاد، محیط زیست و … تحقق بخشید.

بیگی با اظهار به اینکه تا آذربایجان زنده است دریاچه ارومیه نیز زنده است، تأکید کرد که می‌توان دریاچه ارومیه را از مرگ قریب‌الوقوع و حتمی نجات داد و لازمه این امر چیزی جز این نیست که مسئولان امر و کارگزاران تعجیل کرده و برنامه‌های مصوب را در این زمینه‌ سریع‌تر عملیاتی کنند و جدی‌تر و بهتر اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.