سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تندباد با سرعت 90 كیلومتر در ساعت برای ساكنان اردبیل در راه است

رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل گفت : ساكنان نقاط مركزی این استان شاهد وزش تندباد خواهند بود كه گاهی سرعت آن به 25 متر بر ثانیه یا 90 كیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی دولتی مهر افزود : بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند با كاهش محسوس فشار هوا در سطح زمین وزش باد در بعضی نقاط این استان تشدید خواهد شد.

وی گفت: كه در این مدت باد با سرعت 10 تا 18 متر برثانیه معادل 36 تا 65 كیلومتر در ساعت از جانب جنوب غرب در اكثر نقاط استان اردبیل خواهد وزید ولی بیشینه سرعت آن در نقاط مركزی شامل شهرستان های اردبیل ؛ نمین ؛ نیر ؛ سرعین و مشگین شهر تا 25 متر بر ثانیه معادل 90 كیلومتر در ساعت خواهد رسید.

دولتی مهر همچنین یادآوری كرد كه با وزش تندباد بر دمای هوا در منطقه به شكل چشمگیری افزوده خواهد شد و این وضعیت به همراه آسمان كمی تا قسمتی ابری در این مناطق ادامه خواهد یافت.

رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل در ادامه خاطرنشان كرد كه از روز چهارشنبه با تغییر جانب وزش باد به شمال شرقی و نیز كاسته شدن از شدت آن هوا به شكل محسوس سرد خواهد شد و ضمن تراكم افزایش ابر و مه در آسمان احتمال ریزش برف و باران در نقاطی از استان اردبیل وجود دارد.

اردبیل از شهرستانهای بسیار سردسیر ایران است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های جوی گوناگون از وضعیت هوایی و اقلیمی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار است./س

برچسب ها: اردبیل ، ورزش ، باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.