سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه افراد کاندید سفید کردن دندان هستند

پزشکان معتقدند برای سفید کردن دندانها باید ابتدا به این نکته توجه کرد که آیا رنگ دندان ها در این افراد ارثی است یا اکتسابی.

دکتر کرمانشاه دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص سفید کردن دندان گفت: سفید کردن دندان ها روشی است که با استفاده از آن رنگ زرد یا قهوه ای دندان از بین می رود، اما در ابتدا باید علت را جویا شده و بعد اقدام به سفیدی دندان کرد.

وی ادامه داد: بعضی از افراد به دلایل ژنتیکی دندان هایي روشن و برخی دندان هایی به رنگ زرد یا قهوه ای دارند، بنابراین ابتدا باید بررسی کرد که این تغییر رنگ ارثی است یا اکتسابی.

وی در مورد استفاده از پودرها، ژل ها و خمیر دندان هایی که در بازار برای سفید کردن دندانها در دسترس عموم است گفت: مصرف این مواد می تواند مزیت ها و معایبی برای فرد داشته باشد که از مزیت های آن می توان به هزینه ی کم و همچنین دست نخوردن به ساختار دندان و از معایب آن می توان به پایدار نبودن درمان و برگشت پذیری آن و همچنین حساسیت دندان در فرد را اشاره کرد.

کرمانشاه افزود: یک سری از پودرها، نوارها و لاک های که برای سفیدی دندان در بازار موجود است ممکن است ضمن سفید کردن دندان خاصیت سایندگی داشته باشند و به مینای دندان آسیب جدی برسانند و یا موجب حساسیت دندان شوند بنابراین باید با احتیاط و ترجیحا با تجویز پزشک مصرف شوند.
 
وی در مورد عوامل تأثیرگذار در تیرگی دندان ها گفت: مصرف بعضی از داروها، کشیدن سيگار مصرف بعضی از نوشیدنی ها و بالا رفتن سن می توانند در تیرگی دندان ها موثر باشند که با رعایت بهداشت دهان و درمان، مسواک زدن به طور منظم و استفاده از نخ دندان و در مواقع خاص استفاده از روش هایی از جمله لیزر، جرم گیری  دندان می توان این مشکل از برطرف کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دندان پوسیده باشد و یا ترمیم های قبلی دندان ترک و مشکلی داشته باشند بعد از سفیدی دندان دچار حساسیت می شود که ابتدا باید پوسیدگی دندان را ترمیم و بعد دندانها را سفید کرد./ع2   
برچسب ها: دندان ، حساسیت ، ژل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.