سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با علي تفرشي در مسير موسيقي امروز كشور؛

موسيقي‌هاي بي محتوا امروزه بيش‌تر به چشم مي‌خورد

امروزه با مشاهده نكردن هيچ گونه پيشرفتي در آلبوم هاي موسيقي آثار بي محتوا بيشتر به چشم مي‌خورد.

علي تفرشي (خواننده موسيقي پاپ) كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: چند سالي است كه كيفيت آلبوم هاي موسيقي نسبت به گذشته كاهش يافته است.

*كاهش كيفيت آلبوم ها نسبت به دهه 60

اين خواننده كشورمان اظهار داشت: كيفيت آلبوم هاي موسيقي نسبت به دهه 60 و حتي 70 كاهش يافته كه ريشه اين موضوع را بايد در بي‌سوادي كساني كه در عرصه موسيقي در حال فعاليت هستند جستجو كرد.

*رشد نرم افزارها و جنبه هاي فني آلبوم ها

تفرشي با اشاره به اينكه نرم افزارها و ابزارهاي جديد موسيقي به سرعت وارد بازار موسيقي كشورمان مي شود، تبيين كرد: از نظر فني و با توجه به اينكه هر روز نرم افزارها و ابزارهاي جديد وارد بازار موسيقي كشورمان مي شوند رشد را تجربه كرده ايم.
وي در ادامه تصريح كرد: البته در اين مسير تقليدهايي هم صورت گرفته كه مي‌توان گفت هميشه هم تقليد بد نيست.
وي همچنين افزود: تقليدهاي صورت گرفته تنها در جنبه فني بوده است.

* در دسترس بودن موسيقي عاملي جهت كاهش كيفيت


وي با اشاره به در دسترس بودن موسيقي به عنوان عاملي جهت كاهش كيفيت آلبوم ها تصريح كرد: امروزه و با توجه به اينكه هر فردي با در دست داشتن يك ابزار موسيقايي مي تواند اثري را در اين زمينه توليد كند كيفيت آلبوم هاي موسيقي كاهش قابل توجهي داشته است.
اين خواننده موسيقي پاپ كشورمان در ادامه اظهار داشت: با توجه به ابزار متنوع در اين عرصه و در دسترس بودن موسيقي متاسفانه تعدادي از جوان ها بدون دانش و علم لازم، اقدام به توليد آلبوم هاي موسيقي مي‌كنند.

*موسيقي بي محتوا بيشتر از موسيقي بامحتوا


وي با اشاره به اينكه هم اكنون از لحاظ محتوايي در عرصه موسيقي پيشرفتي ملاحظه نمي‌شود، اظهار داشت: هم اكنون از لحاظ محتوايي در آلبوم هاي موسيقي پيشرفتي نمي‌بينم و بيشتر پيشرفت ها به جنبه هاي فني اختصاص يافته است.
تفرشي در ادامه تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد موسيقي هاي بي محتوا بيشتر از موسيقي هاي با محتوا شده است و اين موضوع امري است كه چندان به نفع وضعيت موسيقي كشورمان نيست.

*ارتقاي دانش موسيقايي و افزايش كيفيت آثار

اين خواننده عرصه  موسيقي پاپ كشورمان در رابطه با ارتقاي دانش موسيقيايي جوان ها به عنوان عاملي جهت افزايش كيفيت آثار توليدي در زمينه موسيقي اظهار داشت: بالا بردن دانش موسيقايي از جانب جوان ها و همچنين آگاهي داشتن از علم روز موجب افزايش كيفيت آلبوم هاي موسيقي و همچنين ساير آثار توليدي در اين  عرصه مي شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: هنگامي كه فردي با آگاهي و دانش، اقدام به توليد اثري كند، به طور يقين موفقيت بيشتري در مسير توليد آثار موسيقايي به دست مي آورد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.