سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور در قانون انتخابات لحاظ شود

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید قبل از انتخابات، سابقه مدیریت داشته و مدبر باشد.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: قانون انتخابات فعلی ریاست جمهوری نقاط ضعف بسیاری دارد که باید اصلاح شود.

وی به ناکارآمدی سطح تحصیلات رئیس جمهور در قانون انتخابات اشاره و تصریح کرد: در این قانون سطح تحصیلات رئیس جمهور به عنوان شخص دوم مملکت در حد خواندن و نوشتن است و این در حالی است که حداقل تحصیلات نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارشناسی ارشد است.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: کسی که نه وزیر، نه استاندار و نه نماینده بوده و قبلاً مسئولیت مدیریت را عهده‌دار نبوده است نمی‌تواند به یکباره مدیریت کشور را عهده‌دار شود.

وی افزود: تعیین رجال سیاسی و مذهبی در قانون انتخابات ریاست جمهوری باید مورد بازنگری قرار گیرد.

علیپور با بیان اینکه نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نباید تنها زیر نظر وزیر کشور باشد خاطر نشان کرد: در طرح پیشنهادی دادستان، وزیر اطلاعات و پنج نفر به عنوان هیئت اجرایی پس از تایید شخصیت‌های کشوری مدیریت نظارت انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

وی گفت: باید به موقع این اصلاحات انجام می‌شد تا از بروز شائبه احتمالی انتخابات جلوگیری می‌شد.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس وظیفه دارند برای برگزاری انتخابات سالم و نظارت قوی‌تر بر انتخابات بهترین قوانین را به تصویب برسانند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.