سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با صدور بخشنامه ای صورت گرفت؛

تسهیل ادامه تحصیل کارمندان تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی/اعلام شرایط و ضوابط

با ابلاغ بخشنامه ای ادامه تحصیل کارمندان تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل شد.

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد؛در این بخشنامه که با امضای محمد خجسته معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده ، آمده است: به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش انگیزه‌های فعالیت کیفی‌تر و فراهم نمودن امکان ارتقای شغلی، کارمندان شریف تمام وقت (رسمی‌ قطعی، رسمی آزمایشی و قراردادی کار معین با بیش از سه سال سابقه کار تمام وقت مستمر) دانشگاه آزاد اسلامی با احراز شرایط علمی و عمومی زیر و با رعایت مقررات این بخشنامه و با رعایت کلیه آیین نامه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری و مالی و فرهنگی با کسب مجوز از رئیس واحد یا مرکزی که در آن شاغلند، می‌توانند با اخذ حداکثر دو روز ماموریت آموزشی در هفته به ادامه تحصیل بپردازند.

الف) صلاحیت‌های علمی: کارمندان محترم متقاضی ادامه تحصیل باید شرایط علمی زیر را احراز نمایند:

1- داشتن مدرک تحصیلی معتبر (غیر معادل) در یک مقطع تحصیلی پایین‌تر علمی که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد.

2- احراز یکی از سه مورد زیر:

2-1- قبولی برای ادامه تحصیل در دوره‌های حضوری و غیر حضوری و یا مجازی در یک مقطع تحصیلی بالاتر دانشگاهی در یکی از واحدهای غیر بین الملل داخل کشور دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از واحد محل اشتغال(با کمک شهریه پنجاه درصد)

2-2- قبولی برای ادامه تحصیل رایگان در دوره‌های حضوری در یک مقطع تحصیلی بالاتر دانشگاهی در یکی از دانشگاه‌های دولتی داخل کشور(تحصیل رایگان)

3-2- قبولی برای ادامه تحصیل غیر رایگان در دوره‌های حضوری، غیر حضوری و یا مجازی در یک مقطع تحصیلی بالاتر دانشگاهی در یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی و غیر دولتی داخل کشور(غیر از دانشگاه آزاد اسلامی)( با هزینه شخصی )

ب) صلاحیت‌های عمومی :

صلاحیت‌های عمومی متقاضی ادامه تحصیل وفق مقررات و قوانین موضوعه باید احراز گردیده و به تایید مراجع ذیصلاح دانشگاه برسد.

ج) سایر مقررات:

1- اخذ قبولی (پذیرش معتبر) به عهده متقاضی است و پذیرش در موسسه مجری دوره تحصیلی بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه‌های موجود می‌باشد و این بخشنامه در نحوه و ملاک‌های علمی و آیین نامه‌های موجود پذیرش دانشجو تغییری صورت نداده است.

2-برای جلوگیری از وقفه در فعالیت‌های اجرایی در هر سال تحصیلی، حداکثر ده درصد کارمندان در یک واحد یا مرکز دانشگاه آزاد اسلامی که دارای صلاحیت‌های علمی و عمومی ذکر شده باشند، می توانند مجوز ادامه تحصیل در دوره‌های حضوری از رئیس واحد اخذ نمایند.

ادامه تحصیل کارمندان در مقاطع تحصیلی بالاتر باید صرفا در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه( به تشخیص رئیس واحد مربوطه) و با اخذ حداکثر دو روز ماموریت آموزشی(تحصیلی ) در هفته باشد.

3- کارمندانی که از ماموریت آموزشی استفاده می نمایند قبل از آغاز تحصیل باید دو برابر مدت تحصیل تعهد خدمت بسپارند.

4- کارمندانی که در یکی از واحدهای داخل کشور( غیر بین الملل) دانشگاه آزاد اسلامی مجوز ادامه تحصیل دریافت کنند، فقط باید پنجاه درصد مجموع شهریه ثابت و متغیر در طول هر ترم را پرداخت نمایند و پرداخت پنجاه درصد مابقی بر عهده واحد یا مرکز محل اشتغال کارمند می‌باشد. در صورتی که کارمند در هر ترم مشروط و یا مردود شود بایدکل هزینه ثابت و متغیر ترم بعدی را شخصا قبل ار آغاز ترم بعدی پرداخت کند.

5- کارمندانی که در یکی از دوره‌های حضوری، غیر حضوری و یا مجازی غیر رایگان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی داخل کشور( به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی ) مجوز ادامه تحصیل دریافت کنند، باید کل هزینه ثابت و متغیر هر ترم را شخصا پرداخت نمایند. این دسته از کارمندان در صورتی که بیش از دو ترم مشروط شوند، مجوز ادامه تحصیل آنها بدون نیاز به اعلام مجدد قبلی لغو می شود.

6- کارمندانی که در یکی از رشته‌های غیر حضوری و یا مجازی مجوز ادامه تحصیل دریافت کنند، در صورتی که کلاس‌های درسی و دوره‌های آموزشی و پژوهشی آنها در ساعات غیر اداری و یا روزهای تعطیل و یا مرخصی استحقاقی باشد، تا زمانی که بیش از دو ترم مشروط نشده باشند می توانند ادامه تحصیل دهند. این دسته از کارمندان موظفند شروع به تحصیل خود را به اطلاع واحدی که در آن شاغلند برسانند و اخذ مجوز و ماموریت آموزشی از واحد مربوطه برای آنها ضروری نیست.

7- شرکت در آزمون ورودی و ادامه تحصیل در همان واحد یا مرکز محل اشتغال کارمند به هیچ وجه مجاز نیست.

8- رسیدگی به تقاضای کارمندانی که قبلا بدون اخذ محوز شروع به تحصیل نموده‌اند نیز بر مبنای مفاد این بخشنامه و از زمان ابلاغ ، بلامانع است.

9- رعایت کلیه مقررات و قوانین و آیین نامه‌های جاری و این بخشنامه الزامی است و مسئولیت اجرای صحیح آنها به عهده رئیس هر واحد (یا مرکز) و معاون آموزشی آن می‌باشد.

این بخشنامه پس از پیشنهاد شورای مشاوران کارمندی دانشگاه به تصویب شورای دانشگاه و تصویب شورای اداری و مالی دانشگاه (مورخ 9/9/1391) و تایید رئیس دانشگاه (مورخ 12/9/1391 ) رسید و از زمان ابلاغ لازم الاجر است./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، آموزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوبه