سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدي صباغ زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقابل فرصت طلبان بايد ايستاد / كانون كارگردانان، جبهه‌ي خود را مشخص كند

اهالي سينما و به خصوص كانون كارگردانان، براي بهبود سينما و مقابله با فرصت طلبان جبهه خود را مشخص كنند.

مهدي صباغ زاده كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخير سينما و صحبت هاي برخي از سينماگران گفت: صحبت هاي همايون اسعديان در طرح مسائل به طور حتم از منابع دقيقي نشأت گرفته است و از واقعيت هاي برآمده، گروهي عليه سينما هدايت مي شوند.
وي ادامه داد: صحت و سقم اينكه حوزه هنري و يا وزارت ارشاد هدايت كننده اين اتفاق بوده است به طور كامل مشخص نيست.
صباغ زاده ضمن اشاره به تبعيت از قوانين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: اصل قضيه اين اتفاقات از جاي ديگري است در غير اين صورت همه بايد تابع قوانين در زمينه هاي صدور پروانه ساخت و نمايش باشند.

*سينما با وجود اين مشكلات تير و تار شده است

وي تاكيد كرد: عده اي كه با محتواي يك فيلم مشكل دارند بايد از طريق قانون اعتراض كنند.
صباغ زاده ضمن اشاره به فرصت طلبي برخي از افراد، افزود: برخي از افراد براي منافع سينمايي دنبال فرصت هستند اما بايد جلوي فرصت طلبي‌ها را گرفت.
وي در خصوص صحبت هاي اسعديان مبني بر بحران سازي سينما توسط جواد شمقدري، اظهار داشت: شمقدري چرا بايد عليه وزير ارشاد و مديران سينمايي اقدام به اعتراض و شعار پراكني كند و اين بسيار صحبت غير منطقي است.
صباغ زاده بيان كرد: رئيس كانون كارگردانان، موضع خود را نسبت به سينما مشخص كند، شايد به سمت منافع فرهنگي دنبال منافع طلبي است.
وي متذكر شد: نگاه به سينما با برخوردها و درگيري ها تير و تار شده است و نبايد براي سينمايي كه مردم و حتي مقام معظم رهبري به آن علاقه دارد جو و انحرافاتي را  ايجاد كند.
صباغ زاده در پايان خاطرنشان كرد: جو و فضاي حال حاضر مناسب سينما نيست همه اهالي سينما و تمام صنوف از جمله كانون كارگردانان با حمايت سينما شرايط را براي بهبود سينما فراهم كنند./ص
برچسب ها: سینما ، فرصت ، اکران ، شمقدری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.