سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ با حضور رئیس جمهور؛

افتتاح ساختمان پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان

با حضور دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز ساختمان پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ساخت این ساختمان جدید جزو مصوبات دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری به استان اصفهان بودو از 29 میلیارد ریال هزینه ساخت آن موسسه رویان، 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفرهای استانی، 3 میلیارد ریال راخیران و 2 میلیارد ریال را استانداری اصفهان تامین کرده است.

رییس جمهوری همچنین از دستاوردهای پژوهشگاه رویان اصفهان و مراحل ساخت داروهای نوترکیب در این موسسه نیز دیدن کرد.

براساس این گزارش، دستیابی به فناوری تولید حیوانات تراریخت برای تولید پروتئین های نوترکیب و طرح تحقیقاتی تولید اعضای بدن بیماران نیازمند پیوند با استفاده از حیوانات در پژوهشکده بیوتکنولوژی پژوهشگاه رویان صورت می گیرد.

پژوهشگاه رویان هشتم خرداد سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارایه خدمات درمانی به زوج‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

پژوهشگاه رویان در سال‏های 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان 1388 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

پژوهشکده زیست فناوری جانوری این پژوهشگاه در اصفهان فعالیت می کند.

از جمله دستاوردهای این پژوهشگاه در اصفهان می توان به تاسیس نخستین بانک خصوصی خون بند ناف نوزادان در سال 84، تولد نخستین حیوان شبیه سازی شده خاورمیانه (رویانا) در سال 1385، تولد دو گوساله و سه بزغاله شبیه سازی شده و تولد اولین بزغاله تراریخته حاوی ژن تولید کننده فاکتور 9 انعقادی خون انسان در سال 1388و تولد اولین بزغاله تراریخته حاوی ژن (tPA ) انسانی در سال 1389اشاره کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، رئیس ، جمهور ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.