سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برد سخت دانشگاه آزاد مقابل سرخپوستان کوچک!/ مصدومیت بابک نظافت در بازگشت به اصفهان

هفته ششم سوپرلیگ بسکتبال با پیروزی سه میزبان دیگر بعد از مهرام خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد پس از چند دقیقه بازی مقابل تیم جوان البدرکنگ متوجه مشکل هفته قبل مهرام همشهری خود مقابل تیم جنوبی شد. تیم البدر که جوانترین ترکیب لیگ امسال را در اختیار داشته و به اصطلاح خودمانی بسکتبالی ها سرخپوستی بازی می کند، از ابتدا تا انتهای مسابقه با انرژی عجیبی به بازی ادامه داده و برای حریفان مشکل درست می کند.

البدری ها که ابتدا از حریف عقب ماندند کوارتر اول را 22_22 مساوی کرده و با پیروزی 22 بر 20 در کورارتر دوم، نیمه اول را برنده تمام کردند. گل آخر بازیکنان جوان البدر 19 ثانیه به پایان نیمه به ثمر رسید و جالب اینجا است که با توجه به سن و سال بازیکنان این تیم و نوع بازی آنها
تماشاگران تهرانی نیز به حمایت از آنها می پرداختند.

** برگشت سه دقیقه ای دانشگاه آزاد

البدر در کوارتر سوم هم با پیروزی 28 بر 22 موفقتر بود. اما دانشگاه آزاد با شروع ده دقیقه آخر شرایط بازی را تغییر داده و پس از بازگشت دو تیم به زمین ظرف چند دقیقه بازی به سود تیم تهرانی بازگشته و 79 بر 77 پیش افتاد.بازی که از همان ابتدا با خطاهای بالایی همراه بود در این دقایق پرخطاتر شد. تیم دانشگاه آزاد تا پایان بازی در مجموع 30 و تیم البدر 35 خطای ثبت شده داشتند.

**پاس تاریخی موسی نبی پور

موسی نبی پور کاپیتان دانشگاه آزاد یک دقیقه قبل از پنج خطایی شدن حرکتی انجام داد که برای دقایقی فضایی شاد در سالن آزادی ایجاد کرد. در حالی که امیرحسین تاتاری بیرون زمین حضور داشته و مقابل نیمکت تیمش ایستاده بود، نبی پور با دیدن وی در کنار زمین به اشتباه به تاتاری پاس داد! شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد هم با مشاهده هیجانات بازیکنش در صحنه بعدی پس از حمله تیم با دادن بطری آبی به نبی پور سعی در بازگرداندن آرامش به وی را داشت. هر چند لحظاتی بعد بار دیگر صحنه بازی با ماهان تکرار شده و کاپیتان دانشگاه با خطای پنجم از بازی خارج شد.

دانشگاه آزاد که در دقیقه آخر مسابقه تنها با اختلاف دو امتیاز از حریف عقب بود، موفق به حفظ نتیجه و پیروزی 92 بر 87 در پایان شد.

موسی نبی پور با 26 امتیاز و 11 ریباند بهترین بازیکن زمین در این دیداربود. وی 8 ترن اور( توپ از دست رفته) نیز داشت. محمد جمشیدی نیز با 27 امتیاز و چهار توپربایی در کنار محمد حسن زاده با 16 امتیاز دیگر بازیکنان خوب دانشگاه در این بازی بودند.

حامد حسین زاده نیز با 10 توپ از دست رفته از این نظر رکورددار بود. سیامک ترابی خواه از تیم البدر هم 17 امتیاز و چهار ریباند بهترین بازیکن تیمش بود.

**بازگشت بدیمن نظافت به اصفهان

بابک نظافت بازیکن با سابقه لیگ بسکتبال در بازگشت به شهر اصفهان و زمین تیم سابقش با یک بدشانسی مواجه شد. نظافت در کوارتر دوم این بازی با اوشین ساهاکیان برخوردی داشت که منجر به مصدومت این بازیکن شد. این برخورد در نهایت خطایی را برای تیم اصفهانی در پی نداشت.

ماهان که نیمه اول را هم با اختلاف ده امتیاز برنده تمام کرده بود در پایان بازی با نتیجه 86 بر 59 برنده شد.

تیم گرگان که طی چند هفته گذشته با برخی سوتهای داوران دچار مشکل شده بود، مجتبی بنی عقیل را به خاطر دریافت دو خطای فنی در هفته های قبل به همراه نداشت و از طرفی بابک نظافت را هم زودهنگام از دست داد. گرگانی ها در این دیدار هم با مشکلات مربوط به داوری روبرو بودند.

**برد قشم در غیاب لطفی

تیم استقلال قشم که هفته قبل رضا لطفی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، این هفته نیز میزبانی دیگری را برعهده داشت که در نهایت هم به پیروزی 69 بر 58 این تیم مقابل صنایع ماهشهر ختم شد.

در پایان هفته ششم لیگ بسکتبال پتروشیمی بندرامام در صدر جدول باقی ماند و تيمهاي ماهان، دانشگاه آزاد، مهرام و همياري در رده هاي بعد قرار گرفتند.

هفته هفتم لیگ روز دوشنبه 20 آذر انجام می شود./آق
برچسب ها: بسکتبال ، سوپرلیگ ، مهرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.