سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز هنری و فرهنگی شهرداری باید استاندارد کیفیت کسب کنند ؛

پیوستن به شبکه جهانی کیفیت گامی در جهت جهاد اقتصادی در حوزه فرهنگ

مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 21 در آستانه پیوستن به شبکه جهانی کیفیت IQnetگفت: مراکز فرهنگی و هنری کشور باید به دنبال کسب استانداردهای کیفیت باشند.

اهرامی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افزود : خبر استقرار استانداردهای ISO 9001 : 2008 و  ISO 10002:2004در مدیریت فرهنگی هنری  شهرداری منطقه 21 همزمان با سالروز ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله کشور توسط مقام معظم رهبری و در روز ملی کیفیت، به عنوان اولین مجموعه فرهنگی و هنری دارای استاندارد کیفیت در پایتخت است که مجموعه مراکز فرهنگی هنری منطقه 21 در آستانه پیوستن به شبکه جهانی کیفیت هستند.
وی با اشاره به  اهداف دریافت گواهينامه‌‌های 9001 ISO و ISO 10002 تصریح کرد: مسئله کیفیت صرفا به صنایع و حوزه تولید محدود نمی شود بلکه دریافت استانداردهای کیفیت در راستای توسعه و تعالی فرهنگ و هنر، پاسخگویی به هنگام به نیازهای نوشونده فرهنگی و هنری شهروندان،ارتقاي سطح رضايت مخاطبان، احترام به انتظارات مردم، مشاركت همگاني كاركنان در تصميم سازي و بهبود مستمر فرآیندها، استفاده از دانش و فن آوري روز در زمينه بهبود كيفيت فرآيندها و رضايت ‏مشتري می باشد.
وی گفت: پندارعمومی این است که کیفیت به صنعت و تولید برمی گردد اما واقعیت این است که کیفیت در همه شئونات زندگی ما وجود دارد. چنانکه توصیه ائمه اطهار(ع) به کیفیت نماز ، امسال پیام رهبری به بیست و یكمین اجلاس سراسری نماز رونق نماز با کیفیت بوده است.  
وی با تاکیدبه تاثیر این بینش در مسائل فرهنگی کشورمان افزود: متاسفانه دغدغه های مدیریتی عصر حاضر بیشتر از جنس ارائه آمار فعالیت ها و برنامه ها و نگاه کمی گراست، خصوصا در حوزه فرهنگ که اساساً جنسی کیفی دارد. حال آنکه امسال شعار سازمان جهانی استاندارد (ISO) ، "اتلاف کمتر ، نتایج بهتر " بود.
وی افزود: هر سازمانی دستیابی به اهدافش برایش اهمیت دارد . رضایت کارکنان و مشتریان، جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها و مدیریت کردن با آزمون و خطا ، وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیت ها، صرفه جویی در هزینه و زمان و همه و همه مهم است. فرقی هم نمی کند که آن سازمان فرهنگی و هنری باشد یا یک سازمان تولیدی. چرا که چشم انداز دستیابی به آرمانشهر اسلامی – ایرانی است و کیفیت در نهاد این مفهوم  موج می زند. حال آیا نباید به سمت کیفیت و اثر بخش بودن پیش‏رفت؟
مدیر فرهنگی هنری شهرداری  منطقه  21  پیوستن به شبکه جهانی کیفیت را گامی در جهت جهاد اقتصادی در حوزه فرهنگ بر شمرد و در پایان خاطرنشان کرد: که نگاه کیفی باید از حوزه تکنیک ، تاکتیک و عملیات به حوزه استراتژیک معطوف شود اما این مستلزم تولید ادبیات بومی و دانش اثر بخشی فرهنگ در حوزه استراتژیک است که ما در این زمینه در ابتدای راه هستیم.
شایان ذکر است مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 تنها مجموعه فرهنگی و هنری با حوزه فعالیت های خدمات و تولیدات فرهنگی هنری ، آموزش و مشارکت های شهروندی است که موفق به اخذ استانداردهای مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان از IMQ کشور ایتالیا شده است./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.