سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

در دماوند طرح پزشک خانواده اجرایی می شود

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: طرح پزشک خانواده در شهر دماوند اجرایی می شود.

مجتبی بنداد‏کرمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرهایی مانند آبسرد و کیلان و آبعلی به دلیل جمعیت زیر 20 هزار نفر در برنامه پزشک خانواده به عنوان روستا تلقی می‏شوند.

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: مناطق دماوند، جیلارد و گیلاوند به عنوان محدوده شهر دماوند و برخوردار از جمعیتی بیش از 20 هزار نفر به عنوان بستر اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری تعریف شده است.

بنداد‏کرمانی اضافه کرد: شهرستان دماوند از سال 84 برای مناطق شهری و روستایی زیر 20 هزار نفر خود برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی را اجرا کرده است.

این مسئول عنوان کرد: طرح پزشک خانواده در مرکز بهداشت و درمان یکی از محلات دماوند با جمعیت 10 هزار نفری برای نخستین بار اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این مرکز بهداشتی، سه مطب و چهار پزشک برای پوشش جمعیت 10 هزار نفری این منطقه در دماوند مستقر و یکی از این پزشکان به عنوان مسئول مرکز معرفی شد.

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اذعان داشت: تیم 17 نفره متشکل از چهار پزشک، چهار ماما، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‏ای، کارشناس مبارزه با بیماری‏ها، کارشناس تغذیه و همچنین کارشناس روان‏شناسی در این مرکز مستقر شده‏اند./س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، دماوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.