سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاي با کيفيت داخلي نيازمند حمايت است

با حمايت از توليد داخلي، بايد چاي اصيل ايراني جايگزين بسياري از چاي هاي وارداتي شود.

جعفر يعقوبي عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: چاي اصيل ايراني بدون افزودني هاي غيرطبيعي بايد جايگزين بسياري از چاي هاي وارداتي شود که به عطرو اسانس هاي مختلف در بازار رواج دارد و چه بسا بسياري از اين افزودني ها براي سلامتي مضر و خطرناک است.

وي تصريح کرد: چاي وارداتي با ترکيب اسانس ها و رنگ هاي مختلف بيشتر جنبه تبليغات و بازاريابي دارد و در حالي که بايد از چاي داخلي و توليدات ملي فعاليت هاي لازم صورت بگيرد.

يعقوبي افزود: مصرف کننده به دنبال کيفيت است و اگر توليد داخلي کيفيت لازم را نداشته باشد از همان چاي وارداتي خريداري مي کند و در اين صورت چايکاران و توليدکنندگان داخلي متضرر خواهند شد بنابراين تنها راه حمايت از توليد ملي افزايش کيفيت و آگاه سازي مصرف کنندگان است.

عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان با اشاره به نقش توليد کنندگان داخلي خاطرنشان کرد: توليدکنندگان بايد کيفيت، ذائقه و درخواست مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهند ودر توليدات خود چاي با کيفيت همراه با بسته بندي مناسب را آماده کنند و در زمينه عطر و اسانس از ترکيبات طبيعي و اصيل استفاده کنند.

يعقوبي خاطرنشان کرد: بيشتر افت کيفيت چاي داخلي مربوط به مراحل بعد از توليد، يعني فرآوري، بسته بندي، و بازار رساني است و با سرمايه گذاري و حمايت دولت از چايکاران داخلي و توليدات ملي کيفيت افزايش خواهد يافت.

وي افزود: البته نقش دلالان و واسطه گران در کاهش کيفيت چاي داخلي تأثيرگذار است واگر تشکيلاتي ايجاد شود و خود چايکاران بتوانند در مراحل فرآوري، بسته بندي، خشک کردن کنترل و نظارت داشته باشند اين مشکلات و نواقص برطرف خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان با تأکيد بر افزايش کيفيت چاي داخلي افزود: مصرف کننده ترکيبي از قيمت و کيفيت است وبا کاهش کيفيت هرچقدر هم قيمت کمتر باشد باز مصرف کننده کالاي با کيفيت و مطلوب خود را خريداري خواهد کرد./عب
برچسب ها: چای ، کیفیت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.