سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین عکس فوری از یک نانو رنگین کمان

دانشمندان موفق شدندطیف نوری نانویی را برای بهبود تصاویر تولید کنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری ASNA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، فن آوری های جدید بر پایه سلولهای خورشیدی که آینده بنا می شود.

براساس این گزارش، این فن آوری جدید یک رنگین کمان کوچک است.

گزارش این تحقیق که توسط زایات آناتولی، در کالج سلطنتی لندن هماهنگ شده است و در مجله طبیعت منتشر شده است.

بر این اساس جدا کردن رنگ ها و ایجاد یک طیف نوری با استفاده از سازه های کوچک به اندازه یک میلیاردم متر بالاتر از سطح فلز نشان داده شده است.

این تکنولوژی می تواند هم در سلولهای خورشیدی و هم در صفحه نمایش تلویزیون و تکنیک های علمی برای بهبود تصاویر مورد استفاده قرار گیرد.

این نانو ساختارها با استفاده از انواع مختلف برنامه های کاربردی سلولهای خورشیدی درست شده است، و به منظور افزایش بهره وری و جذب نور مورد استفاده قرار می گیرد.

زایات آناتولی اضافه کرد: به منظور استفاده از این سلولهای خورشیدی بدون مخاطره باید آنها را در موقعیت های ثابت قرار داد، لازم بذکر است که این رنگین کمان با رنگین کمال طبیعی متفاوت است زیرا رنگ قرمزی که در این طیف نوری وجود دارد در کنار رنگ آبی قرار نمی گیرد که این نانو ساختار به محققان اجازه می دهد که کنترل رنگ ها را در دو سوی نانو ساختار در دست داشته باشد.

150 سال پیش در موسسه کلنگ طیف نوری با رنگ های جداگانه و مختلف کشف شد که امروزه در نمایشگرهای مدرن و تلویزیون های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه با استفاده از این فناوری نانو تنکنیک رنگی در این محصولات میسر شده است.

محققان توانستند توسط این نانو ساختارها نور را در رنگ های مختلف و در موقعیت های مختلف به کار گیرند.

با استفاده از این تکنولوژی جدید می توان طیف نوری کامل را به کوچکی چند میکرومتر صد برابر نازکتر از یک تار مو در تصاویر بکار برد./ع2
برچسب ها: نانو ، سلول ، خورشید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.