سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ميزان صادرات و واردات كالا از گمركات خوزستان در هشت‌ماهه امسال

صادرات كالاهاي غيرنفتي گمركات خوزستان در هشت‌‌ماهه امسال 7 ميليون و 105 هزار تن و به ارزش بيش از 29 هزار و 389 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 7 و 25 درصد كاهش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان بيش از 337 دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 30 درصد كاهش داشت. عمده محصولات صادراتي شامل محصولات پتروشيمي، پلي‌اتيلن، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، كويت، امارات، ژاپن، كره، چين، هند، تركيه، اسپانيا، ايتاليا و قطر صادر ‌شده است.

ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور در 8 ماهه امسال در مجموع 2 ميليون و 67 هزار تن كالا به ارزش 569 ميليون دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به‌ ترتيب با 38 و 17 درصد رشد همراه بوده است.

همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت 11 ميليون و 489 هزار تن كالا به ارزش بيش از 97 هزار و 919 ميليارد ريال بود كه از نظر وزني 49 درصد و از نظر ارزشي 73 درصد افزايش يافته است.

متوسط قيمت يك تن كالاي وارداتي 695 دلار است كه نسبت به 8 ماهه سال‌گذشته يك درصد افزايش داشته است؛ كالاهاي وارداتي شامل ذرت، آهن‌آلات، گندم، شكر، برنج‌، جو و لوازم صنعتي برقي است كه از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شود.

طبق اعلام گمركات خوزستان ميزان درآمدهاي اين اداره‌كل در 8 ‌ماهه امسال بيش از 6 ‌هزار و 809 ميليارد ريال بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته 27 درصد افزايش يافته است./س
برچسب ها: صادرات ، کالا ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.