سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در دانشگاه اصفهان راه اندازی می شود

رییس دانشگاه اصفهان از راه اندازی کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در این دانشگاه خبر داد.

 حسین رامشت درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: این کلینیک به رصد مسائل موجود در جامعه درباره سبک زندگی، مشاوره به مراجعه کنندگان، آسیب شناسی و همکاری با مراکز مطالعاتی و پژوهشکده ها خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: یک گروه آموزشی متشکل از استادان دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی و اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان در حال تدوین برنامه کاری این کلینیک هستند.

وی تصریح کرد: همچنین دانشگاه اصفهان بدنبال راه اندازی پژوهشکده و مرکز مطالعاتی برای سبک زندگی است تا این موضوع و تدوین الگوی بومی اسلامی آن به صورت علمی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به طراحی و تدوین رشته سبک زندگی در دانشگاه اصفهان گفت: رشته های مرتبط دیگری مانند مهندسی فرهنگ نیز در این دانشگاه در حال تدوین است.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به برخی آسیبهای سبک زندگی در کشور بیان کرد: گسستگی نظام خانواده و افزایش بزهکاری، طلاق، بیماری و مشکلات روحی روانی از جمله این آسیبهاست که باید ابتدا به سراغ شناسایی عوامل آن رفت.

رامشت با اشاره به اینکه کلینیک ها و مراکز مطالعاتی سبک زندگی باید با تعریف پروژه هایی به شناسایی این عوامل بپردازند، افزود: پس از این کار لازم است علما، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهها و حوزه های علمیه به ارائه راهکارهایی جهت رفع این آسیبها و تدوین الگوی جدیدی برای سبک زندگی بپردازند.

این استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: با اجرای چنین پروژه هایی باید رفتار کنونی جامعه و آسیبهای آن را به مردم بگوییم و طرح مسئله کنیم تا موضوع سبک زندگی به گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ یکی از ابزارهای قدرت است، گفت: رقبای ما در فرهنگ آتنی، اروپایی و آمریکایی بدنبال تسلط بر دنیا با استفاده از این ابزار هستند.

وی، سبک زندگی را یکی از مولفه های این ابزار دانست و ادامه داد: سبک زندگی یکی از نمونه های بارز الگوهای رفتاری یک جامعه است بدون اینکه به طور محسوس از جایی یا مرکزی کنترل شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: غرب بدنبال این است که سبک زندگی مورد نظر خود را در همه جوامع دیکته کند و اهداف خود را به پیش برد.

به گفته وی امروزه ما با مدیریت هوشمندی مواجه هستیم که بدون اینکه ردپایی به جای گذارد اهداف خاص خود را دنبال کرده و مردم آنچه را که می خواهد انجام می دهند.

رامشت اضافه کرد: همه این موارد اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع سبک زندگی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی آن را گوشزد می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، راه ، اندازی ، کلینیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.