سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دارويي سازمان غذا و دارو خبر داد:

تا يک ماه و نيم آينده وضع دارو در کشور کاملا عادي مي‌شود

با پيگيري و همکاري بانک مرکزي و مسئولان، به مرور ارز براي دارو تخصيص داده شده است و در آينده نزديک مشکل تامين دارو حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر شانه ساز معاون دارويي سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: از يک سال گذشته براي تامين دارو برنامه ريزي دقيق و همواره موجودي و مصرف دارو در سازمان غذا و دارو پايش شده است.

وي با بيان اين که تا يک ماه و نيم آينده وضع دارو در کشور کاملا عادي مي‌شود؛ اضافه کرد: اين موضوع مشروط به آن است که شبکه بانکي در خصوص تامين ارز مورد نياز همکاري با شرکت‌هاي دارويي را ادامه دهد.

معاون دارويي سازمان غذا و دارو گفت: به لحاظ آن که چند ماه در خصوص تخصيص ارز فاصله افتاد، معضلاتي براي برخي بيماران مانند بيماران سرطاني که بيشتر داروهاي آنها وارداتي است، ايجاد شد که با پيگيري اين معضلات در مدت کوتاهي برطرف خواهد شد.

دکتر شانه ساز افزود: بر اساس برنامه ريزي داروهاي مورد نياز اين گونه بيماران به داروخانه‌هاي منتخب تحويل داده شد تا امکان تهيه آن براي مردم راحت‌تر باشد.

وي گفت: همچنين مرکز اطلاع رساني دارويي با شماره تلفن1490فعال شده است و هموطنان از طريق تماس با اين مرکز مي توانند راهنمايي هاي لازم در خصوص داروها را دريافت کنند.

معاون دارويي سازمان غذا و دارو افزود: مردم و پزشکان در خصوص کيفيت داروهاي توليد داخل اطمينان داشته باشند زيرا تفاوتي ميان داروهاي توليد داخل و خارج به لحاظ کيفيت وجود ندارد.

وي با بيان اين که از دي چند قلم دارو در کشور رونمايي مي‌شود افزود: يکي از اين داروها پمادي پرمصرف است که براي ترميم زخم‌ها استفاده مي‌شود و تاکنون فقط يک شرکت آمريکايي آن را توليد کرده است./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.