سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پرسپولیس و تراكتورسازی حساس ترین بازی هفته پایانی نیم فصل

تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و تراكتورسازی تبریز حساس ترین دیدار هفته هفدهم و پایانی نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران را برگزار می كنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، در بازی های این هفته كه با انجام 9 دیدار دنبال می شود تراكتورسازی و پرسپولیس روز دوشنبه در آخرین بازی نیم فصل رو در روی هم قرار می گیرند.

این تیم ها تاكنون به طور رسمی 30 بار مقابل هم قرار گرفته اند كه نتیجه آن 14 برد برای پرسپولیس، چهار برد برای تراكتورسازی و 12 تساوی برای دو تیم بود.

در جریان رقابت های لیگ برتر نیز این دو تیم تاكنون هشت بار مقابل هم صف آرایی كرده اند كه در این بازی ها چهار بار پرسپولیس صاحب برتری شده، سه بار تراكتورسازی برنده بازی بوده و یك بازی نیز به تساوی انجامیده است.

نخستین بازی رسمی دو تیم در 29 فروردین 1354 برگزار شد كه تیم پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر تراكتورسازی را شكست داد و نخستین پیروزی را به نام خود ثبت كرد.

اما نخستین برد تیم تراكتورسازی به سال 1372 برمی گردد كه در آن بازی تیم تراكتورسازی با نتیجه دو بر یك حریف دیرینه خود را با سرمربیگری واسیلی گوجا مغلوب كرد.

دومین برد تراكتورسازی مقابل پیروزی پس از 17 سال رقم خورد و این تیم با سرمربیگری فراز كمالوند با نتیجه یك بر صفر پرسپولیس را شكست داد تا نخستین برد تراكتورسازی در لیگ برتر مقابل این تیم رقم خورد.

تراكتورسازی در دو بازی اخیر لیگ برتر در فصل گذشته نیز برنده هر دو بازی رفت و برگشت شد و با امیر قلعه نویی موفق به شكست این تیم شد از این رو بازی فردا اهمیت فراوانی برای تیم پرسپولیس دارد تا به ناكامی های خود در مقابل تراكتورسازی پایان دهد.

البته تراكتورسازی در سه بازی گذشته خود و برخلاف تیم پرسولیس عملكرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته و از سه بازی و 9 امتیاز ممكن تنها موفق به كسب دو امتیاز شده است.

این در حالی است كه پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل عملكردی بهتری از خود نشان داده و موفق به كسب هفت امتیاز از 9 امتیاز ممكن در سه بازی گذشته شده است.

انگیزه هر دو تیم برای كسب هر سه امتیاز این بازی بیش از همدیگر است و تراكتورسازی برای بازگشت به جمع مدعیان و پرسپولیس برای بهبود رده جدولی خود به سه امتیاز بازی چشم دوخته اند.

امكان اینكه تراكتورسازی با كسب برتری در این بازی تا رده سوم جدول رده بندی صعود كند وجود دارد اما این امكان برای تیم پرسپولیس نیز وجود دارد تا با كسب سه امتیاز بازی به میانه های جدول صعود كند.

سی و یكمین مصاف رسمی و نهمین مصاف لیگ برتری دو تیم ساعت 17.30 امروز در ورزشگاه آزادی تهران انجام می شود.

پرسپولیس هم اكنون با 21 امتیاز از 16 بازی در رده یازدهم و تراكتورسازی با 25 امتیاز از این تعداد بازی در رده ششم جدول رده بندی قرار دارند./س

برچسب ها: پرسپولیس ، تراکتور ، بازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.