سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

واکسن آنفلوآنزا همیشه ضروری نیست

متخصصان بیماری‌های عفونی اطفال بر این باورند که تزریق واکسن آنفلوآنزا فقط برای کودکان و حتی بزرگسالانی که در خطر ابتلا به عفونت شدید آنفلوآنزا قرار دارند، ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،چند هفته‌ای که با سردشدن هوا و شیوع سرماخوردگی، آنفلوآنزا و شبه‌آنفلوآنزا در میان بزرگ و کوچک، نگرانی خانواده‌ها، بخصوص کسانی که فرزندان زیر هفت سال دارند، نسبت به کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور اوج گرفته است.

آنفلوآنزا :ویروسی است که باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود. این ویروس، هر سال دچار تغییراتی در ساختار ژنتیکی خود می‌شود که آن را برای ایجاد عفونت‌های جدید آماده می‌کند و به همین دلیل لازم است واکسن آنفلوآنزا سالانه و بر اساس نوع جدید آنفلوآنزا تهیه‌شده و به افراد واجد شرایط تزریق شود.این واکسن به کودکان و بزرگسالانی که در خطر ابتلا به عفونت شدید آنفلوآنزا قرار دارند تزریق می شود. تزریق واکسن، بخصوص برای کودکانی که مبتلا به بیماری مزمن ریه مانند آسم، بیماری‌های قلبی، عروقی بجز فشارخون، بیماری‌های کلیوی، کبدی و سیستم عصبی هستند لازم است.

همچنین کودکانی که دچار اشکالات شناختی به صورت عقب‌افتادگی ذهنی، مشکلات عصبی عضلانی، بیماری‌های خونی و بیماری‌های متابولیک مانند دیابت هستند، کودکانی که نقص سیستم ایمنی دارند، کودکانی که داروهای پایین‌آورنده سطح سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و کودکانی که به‌طور طولانی‌مدت آسپیرین مصرف می‌کنند، در خطر ابتلا به عفونت با ویروس آنفلوآنزا هستند.

شناخت علائم آنفلوآنزا :متخصصان بیماری‌های عفونی تاکید می‌کنند آنفلوآنزا اغلب به طور ناگهانی و همراه با سردرد و درد عضلانی آغاز می‌شود. در کنار آن تب و لرز، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و کسالت از علائم و عوارض این بیماری است.

درمان انفلوآنزا :: شست‌وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، حتی پس از هر بار گرفتن بینی با دستمال کاغذی و دور انداختن فوری دستمال استفاده شده، در انتشار این بیماری ویروسی از طریق ترشحات بینی بسیار اهمیت دارد. فراموش نشود که اگر دستمال کاغذی حاوی ترشحات، با ظروف یا اشیای دیگری تماس پیدا کند، انتقال ویروس از طریق آنها صورت می‌گیرد. بی‌شک پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با دیگران در هنگام بیماری، استراحت و نوشیدن مایعات گرم به میزان کافی می‌تواند از انتقال آنفلوآنزا به دیگران جلوگیری کند. خواب کافی، مصرف میوه‌ها و سبزیجات، مصرف مکمل روی (تحت نظر پزشک)، ویتامین C، مولتی‌ویتامین، نوشیدن مایعات گرم در فصل سرما و رعایت اصول بهداشتی انفرادی و دوری جستن از مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آن وجود دارد، در کنار تقویت سیستم ایمنی با ورزش‌کردن و دوری از استرس، در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر است./س

برچسب ها: واکسن ، آنفولانزا ، ضرورت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.