سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

وقوع پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بعلت نفوذ هوای سرد و پایدار و ایجاد شرایط اینورژن و سکون هوا، کاهش استفاده از خودروهای شخصی و رعایت مقررات ترافیکی در محدوده زوج و فرد در شهر اصفهان برای حفظ سلامت افراد ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، منصور شیشه فروش در اطلاعیه ای فوری خواستار شد: دستگاه های ذیربط جهت اقدامات پیش گیرانه برای کاهش انتشار آلاینده های جوی از منابع خودرویی و صنعتی همکاری و اقدام نمایند.

وی با اعلام اینکه بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بعلت نفوذ هوای سرد و پایدار و ایجاد شرایط وارونگی و سکون هوا؛ کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های جوی در مناطق مختلف استان بویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله شهر اصفهان پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات بدست آمده این پدیده از روز جاری تا اواخر روز سه شنبه 14/9/91 ادامه خواهد داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه شدت این پدیده نامناسب جوی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود، لازم است مردم و دستگاه های ذیربط ضمن اجرای موارد اعلام شده توسط مدیریت بحران، تدابیر لازم در مواجهه با شرایط پیش رو معمول نمایند.

شیشه فروش با اشاره به تأثیر نامناسب افزایش غلظت آلاینده ها در لایه های پایین جو با توجه به شرایط حاضر، اذعان داشت: حتی الامکان حضور غیر ضروری افراد آسیب پذیر جامعه از جمله سالمندان، خردسالان و بیماران قلبی-تنفسی در فضاهای باز مخصوصاً در مناطق پرجمعیت و صنعتی کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین جهت حفظ سلامت افراد ضروری است از فعالیت ورزشی هوازی در فضاهای باز خودداری شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کشاورزان و کارگران فضای سبز خواست بمنظور جلوگیری از تشدید این پدیده از سوزاندن باقیمانده مزارع و برگ و خاشاک در این ایام خودداری نمایند.

وی همچنین کاهش تردد خودروها و رعایت محدوده زوج و فرد در شهر اصفهان را در کمک به بهبود شرایط مؤثر دانست و اضافه کرد: مردم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی به سلامت خود و خانواده خود کمک شایانی خواهند کرد.

شایان ذکر است با ایجاد شرایط ناپایداری جوی و بارندگی های پراکنده در آخر هفته، غلظت آلاینده ها کاهش خواهد یافت./س

برچسب ها: اصفهان ، پدیده ، وارونگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.