سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اقدامات واکنشی به جایی نمی رسیم/ کاهش 20 درصدی سوانح ترافیکی

رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا گفت: حل موضوع ترافیک با شعار و اقدامات پس رویدادی و واکنشی ما را به جایی نمی رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی امروز در جلسه تودیع و معارفه جمعی از معاونان و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا با بیان این مطلب افزود: برای رفع معضل ترافیک که امروزه دغدغه همه دولت ها و مردم دنیا بویژه کلان شهرها در ابعاد انضباط و زیست محیطی است بدون سیاست گذاری و توجه شناخت محیط ترافیک ساماندهی نمی شود.

مومنی با اشاره به برنامه های انجام شده و برنامه هایی در دست اجرا اظهار داشت: یکی از بزرگترین اقداماتی که صورت گرفت تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی است که بعد از 40 سال این قانون در دهم اردیبهشت سال 90 بازنگری، تصویب و اجرایی شد.

وی عنوان کرد: این قانون ظرفیت های زیادی را در اختیار ما قرار داد و برای همه مولفه های دخیل در ترافیک سهمی در نظر گرفت.

سردار مومني تصریح کرد: بزرگترین دستاورد طی اجرای این قانون از ابتدای سال 90 تا کنون حدود 20 درصد کشته ها یعنی یک پنجم سوانح ترافیکی کاهش پیدا کرده و این در حالی اتفاق افتاد که تخلفات و جریمه ها بیش از 30 درصد کاهش پیدا کرد.

**‌ ایران موفق به کسب بالاترین میزان روند کاهش سوانح در دنیا

مومنی گفت: بالاترین میزان روند کاهش سوانح در دنیا مربوط به کشورمان ایران است.

وي اذعان داشت: این افتخار متعلق به مردم ایران است در سال های گذشته ما جزء رتبه های اول در سوانح بودیم اما اکنون به میانگین دنیا که 7.5 کشته است رسیده ایم.

مومنی با اشاره به اینکه قوانین باید روزآمد شوند گفت: در سال 85 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 23 نفر کشته می شد و اکنون به 8.1 نفر رسیده است.

** استانداردسازی رفتار پلیس

رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا با اشاره به استانداردسازی رفتار پلیس بیان داشت: برای نخستین بار در پلیس راهنمایی و رانندگی تمامی پرسنل به صورت متمرکز و نیمه متمرکز دوره های این استانداردسازی رفتار را دیده اند.

وی عنوان کرد: تغییر رفتار نیاز به ممارست و استمرار اقدامات فرهنگی دارد.

مومنی گفت: پلاک ملی موتورسیکلت، گواهینامه هوشمند، سیستم های کنترل تخلفات هوشمند از جمله اقدامات زیرساختی است که در حال اجرا و انجام است.

وي عنوان کرد: در دوره جدید 30 میلیون گواهی نامه صادر شده در حالیکه در حال حاضر حدود 16 میلیون خودرو در حال تردد است و باید تا پایان سال برای رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی و نیز تمامی رانندگان بازآموزی صورت گیرد.

شایان ذکر است از امروز ، سردار تقی مهری به عنوان رئیس پلیس پیشگیری، سرهنگ موسی امیری جانشین پلیس راهور، سرتیپ رحیم رمضان آقایی معاون هماهنگ کننده پلیس راهنمایی و رانندگی، سرهنگ احمد رستمی معاون فنی و مهندسی پلیس،‌سرهنگ هویدا تزار رئیس مرکز صدور گواهی نامه، سرهنگ محمدرضا یونسی معاون طرح و برنامه پلیس راهنمایی و رانندگی، سرهنگ سعید روحی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی، سرهنگ شهرام محبی فرمانده پشتیبانی قرارگاه و سرهنگ نورالدین دلفانيان رئیس اداره نیروی انسانی پلیس راهنمایی و رانندگی منصوب شدند./ز

برچسب ها: سوانح ، راهنمایی ، رانندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.