سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

زنان وکودکان از جمله گروههای پر خطرو آسیب پذیر در برابر ایدز

زنان و كودكان خیابانی از جمله گروههای پر خطر ابتلای بیماری ایدز در كشور هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مشاور برنامه HIV وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در همایش پیشگیری و اطلاع رسانی ایدز با بیان این مطلب گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته موج سوم اپیدمی مبتلایان ایدز در كشور را زنان تشكیل می دهد.

شغلی با اشاره به اینكه بیماری ایدز در سه موج مختلف دركشور نمایان شده است تصریح کرد: موج نخست بیماری HIV از طریق فرآورده های خونی، معتادان تزریقی و انتقال جنسی دو موج دیگر انتقال این بیماری در كشور است.

وی با اشاره به اینکه هم اكنون موج سوم انتقال بیماری ایدز در كشور را رفتارهای پر خطری جنسی شامل می شود كه این روند به نوبه خود بیش از گذشته افزایش یافته است ادامه داد: با انجام اقدامات پیشگیرانه روند مبتلایان بیماری ایدز در معتادان تزریقی اندكی كاهش یافته است.

مشاور برنامه HIV وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت: انتقال بیماری ایدز از مادر به كودك در مقایسه با گذشته 8/3 درصد افزایش دارد كه ادامه این روند یك نوع زنگ هشدار محسوب می شود.

شغلی با بیان اینكه بر اساس بر آوردهای انجام گرفته 93 هزار و 250 نفر افراد غیر شناسایی شده ابتلا به بیماری ایدز در كشور وجود داردخاطر نشان کرد: پنج سال آینده 126 هزار و 300 نفر مستعد ابتلا به این نوع بیماری در كشور خواهد بود./س
برچسب ها: زنان ، کودکان ، خطر ، ایدز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.