سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

پیشرفت چشمگیر ایران درحوزه نانو

هم اینک 94 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری در شیراز گفت:در بخش انتشار کتاب نیز تاکنون 117 کتاب در حوزه فناوری نانو در کشور منتشر شده است.
سعید سرکار افزود : استفاده از فناوری نانو در حوزه انرژی، مباحث صنعتی، بهداشت و سلامت، آب، محیط زیست و ساخت و ساز از اولویت های این ستاد است.
وی افزود: در بحث تولیدات علمی، کشور ما در طول سال 2000 میلادی، با ارائه هشت مقاله در رتبه 59 جهان قرار داشت اما پارسال رتبه 11 جهان و امسال نیز رتبه نهم جهان را کسب کردیم که نشان از وجود بنیه علمی قوی در کشور است.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری گفت: در این رده بندی از مجموع 10 کشور برتر دنیا، پنج کشور آسیایی هستند که نشان می دهد پاشنبه علم و فناوری در فناوری نانو به طرف قاره آسیا چرخیده است.
او گفت : اگر بخواهیم خالص تولید علم را محاسبه کنیم، می بینیم که کشور ما تنها 18 درصد مقالات خود را به صورت مشترک با دیگر کشورها تولید کرده و این در حالی است که کشور انگلستان 59 درصد و کشور فرانسه 65 درصد و عربستان نیز 89 درصد مقالات خود را به صورت مشترک با یک کشور دیگر تولید کرده اند.
وی افزود: این آمار نشان می دهد که آنچه ما تولید می کنیم بنیه علمی بومی خودمان است و تکیه به دیگر کشورها نداریم./س

برچسب ها: نانو ، پیشرفت ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.