سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ایدز از طریق روابط جنسی ناسالم، در بین زنان رو به گسترش است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: بیماری ایدز در چند سال اخیر در بین زنان از طریق روابط جنسی ناسالم رو به گسترش بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور ، دکتر محمد‌‌جعفر صادقی در همایش «داوطلب سلامت، هم‌پیمان در برابر گسترش ایدز» در فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور، افزود: 5/4 درصد مبتلایان به ایدز در سه سال گذشته زنان بوده‌اند و امروز به 5/8 درصد رسیده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه ابتلا به بیماری ایدز در بین زنان کشور در حال افزایش است، بیان داشت: آمار رسمی مبتلایان شناسایی شده به ایدز در ایران 24 هزار و 700 نفر است که آمار واقعی مبتلایان چهار تا پنج برابر بیشتر از آمار شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: در بعضی از اماکن داروهایی با عنوان لاغری به فروش می‌رسد که دارای مواد آمفتامینی اعتیادآور است که زنان بیشترین استقبال را از این داروها دارند.

صادقی توضیح داد: در خوشبینانه‌ترین حالت مطالعه هر فردی در کشور ما روزی 9 دقیقه است، افراد بیشتر وقت خود را صرف شنیدن اخبار از رسانه‌ها دیداری و شنیداری می‌کنند، پس می‌توان اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه کرد که نقش رابطان سلامت بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: وزارت بهداشت و درمان با صرف تمام هزینه خود تنها 25 درصد کار را انجام می‌دهد و 75 درصد آن به همکاری مردم و نهادها بر می‌گردد.

صادقی اضافه کرد: بیماری ایدز در سطح دنیا شیوع پیدا کرده و این بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که برای کمرنگ شدن آن باید همه نهادها همیاری کنند.  /س

برچسب ها: ایدز ، زنان ، نامشروع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.