سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشد الغنوشي: ضدا انقلابيون مخالف مرسي محكوم به شكست هستند

راشد الغنوشي رهبر حزب النهضه و رئيس دولت ائتلافي تونس جنبش اخير مصر را براي سرنگوني محمد مرسي رئيس جمهور "منتخب و دموكراتيك" آن كشور تلقي كرد و آن را محكوم به شكست و فاقد پايگاه اجتماعي در ميان مردم تونس دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تودي زمان، وي اظهار داشت:"آنان كه عليه مسلمانان در مصر اقدام مي كنند همان كار را در كشورهاي ديگر هم انجام مي دهند. با اين حال، ما معتقديم كه انقلاب مصري ها موفق خواهد شد. موضع گيري مردم كاملا واضح است. آنان در سمت انقلاب و تغييرات سياسي ايستاده اند."  
وي افزود:"گروههايي كه در صدد محدود كردن قدرت رئيس جمهور هستند سعي دارند تا چهره وي را در ميان معترضان تخريب نمايند. آنان از دستگاه قضائي بعنوان ابزاري سياسي در جهت رسيدن به خواسته هاي شان استفاده مي كنند."  
وي گفت:"دوره هاي انتقالي و گذار همواره رو به جلو نبوده اند و ممكن است نوساناتي در مسير رسيدن به دموكراسي روي دهد. با اين حال در پايان همواره گامي مثبت و جلو به سوي دموكراسي برداشته خواهد شد. اكنون در مصر در روي ديگر سكه اما جنبش ضد انقلابي وجود دارد اما آنان پيروز نخواهند شد."
وي سخنان خود را با اين جمله به پايان برد كه "تاريخ خود را تكرار نخواهد كرد" و اشاره داشت كه دوره ديكتاتوري در مصر پايان يافته و امكان بازگشت ندارد."
وي گفت:"دوره هاي انتقالي و گذار همواره رو به جلو نبوده اند و ممكن است نوساناتي در مسير رسيدن به دموكراسي روي دهد. با اين حال در پايان همواره گامي مثبت و جلو به سوي دموكراسي برداشته خواهد شد."  
وي در مورد انتخاب مجدد اوباما اظهار داشت كه نبايستي بيش از حد خوشبين بود و گفت:"با وجود آنكه صهيونيتسها از انتخاب مجدد اوباما به رياست جمهوري آمريكا احساس خوبي نداشتند اما اين مسئله لزوما بدان معنا نيست كه اوباما احتمالا فلسطين را در آغوش خواهد پذيرفت و آنكه لابي صهيونيستي در آمريكا ضعيف شده است."
برچسب ها: الغنوشی ، مرسی ، مصر ، تونس ، مخالفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.