سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ وزیر نیرو ؛

طرح‏ های خانه‏ سازی تهران مهم‏ تر از سایر نقاط کشور است

وزیر نیرو گفت: همه برای کسب برآوردی از روند رو به رشد طرح‏ های مسکن مهر کشور به استان تهران نگاه می‏ کنند، از این رو، کنترل مسکن در تهران را باید به عنوان حرکتی ملی مورد توجه قرار داد و وارد عمل شد.

مجید نامجو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت:  

 خوشبختانه به دلیل وجود نیروگاه 3 هزار مگاواتی «دماوند» و ظرفیت کنونی برق‏ رسانی تهران، مشکل خاصی در ایجاد شبکه برق در مسکن مهر پردیس وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دیگر موضوع مطرح در پردیس، احداث سامانه‏ های تصفیه‏ خانه فاضلاب بوده که این مهم با تلاش مسئولان امر لحاظ شده است و پساب آن نیز به توسعه فضای سبز اختصاص می‏ یابد.

وزیر نیرو افزود: بحث اصلی در این بین، تأمین آب شرب پردیس و نواحی اطراف آن با افق جمعیتی 600 هزار نفر است که برای رفع این مشکل، برنامه‏ های کوتاه‏ مدت، بلند‏ مدت و میان‏ مدت متعددی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سایه پیگیری ‏های مستمر وزارت نیرو و مساعدت مسئولان امر این مشکل در سایه اجرای طرحی بزرگ برطرف می‏ شود.

وزیر نیرو از واگذاری همه شرکت ‏های توزیعی این وزارتخانه به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی خبر داد و افزود: وزارت نیرو بر اساس اصل 44 قانون اساسی، بسیاری از امور خود را به بخش ‏های خصوصی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، سایر تصدی‏ ها قابل واگذاری به بخش خصوص نظیر شرکت‏های توزیعی نیز در آینده‏ ای نزدیک به این بخش منتقل می‏ شود.

نامجو اضافه کرد: همچنین شرکت‏ های آب و فاضلاب بعد از اتمام طرح ادغام به بخش ‏های خصوصی واگذار می ‏شوند، از این رو، وزارت نیرو با هدف تحقق این اصل مهم از بخش ‏های خصوصی با آغوش باز استقبال می ‏کند.

وی ادامه داد: اجرای صفر تا 100 طرح ‏های زیر بنایی و رو بنایی در طرح مسکن مهر شهر جدید پردیس رویکرد جدیدی است که از بار مشکلات احتمالی می ‏کاهد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.