سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تل آويو بطور کامل قطعنامه سازمان ملل را رد کرد

کابينه رژيم صهيونيستي به اتفاق آرا به رد تصميم سازمان ملل متحد براي ارتقا جايگاه تشکيلات خودگردان فلسطين در اين سازمان راي داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نشنال رژيم صهيونيستي ؛ اين اقدام مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تشکيلات خودگردان فلسطين اين امکان را مي دهد تا از زيربار تعهدات خود بر اساس توافقنامه هاي اسلو که در اوائل دهه نود با هدف مذاکره در خصوص يک توافقنامه درباره وضع نهايي با اسرائيل امضا شده است شانه خالي کند.

دولت اسرائيل در نشست هفتگي کابينه با صدور قطعنامه اي به طور کامل قطعنامه سازمان ملل متحد را که عملا تشکيلات خودگردان فلسطين را به عنوان يک کشور مستقل دوفاکتو به رسميت شناخت رد کرد.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در آغاز اين نشست اعلام کرد: اسرائيل اجازه نمي دهد کرانه باختري رود اردن به پايگاه تروري تبديل شود که از آنجا موشک هايي به شهرهاي اسرائيل شليک شود. تا زماني که اسرائيل به عنوان يک کشور يهودي به رسميت شناخته نشود و قطعنامه اي براي پايان يافتن اين مناقشات تصويب نشود هيچ کشور فلسطيني وجود نخواهد داشت.

در قطعنامه کابينه اسرائيل آمده است: مردم يهودي حق حقوقي، تاريخي و طبيعي براي زندگي در سرزمين خود با پايتختي بيت المقدس دارند.علاوه بر اين کابينه اسائيل تاکيد کرد قطعنامه سازمان ملل متحد شرايط مناطق مورد مشاجره را تغيير نمي دهد.

کابينه اسرائيل اعلام کرد: قطعنامه سازمان ملل متحد حق کشور اسرائيل و مردم يهودي را بر مناطق مورد مشاجره اي که اسرائيل در جنگ بدست آورده است تغيير نمي دهد.وزير دارايي اسرائيل اعلام کرد درآمد مالياتي تشکيلات خودگردان فلسطين را که قرار بود اواخر اين ماه پرداخت کند به آنها نمي دهد و اين مبلغ را به عنوان بخشي از بدهي تشکيلات خودگردان بابت صورتحساب برق به اسرائيل تلقي مي کند.

برچسب ها: تل آویو ، سازمان ، ملل ، رد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.